نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

نویسنده‌ی Overlord به انتقادات درباره‌ی سبک جدید بازی پاسخ داد

معرفی بازی Overlord: Fellowship of Evil با سروصدا و واکنش‌های زیادی همراه بود، اما این واکنش‌ها در جهتی که کدمسترز می‌خواست قرار نداشتند؛ بسیاری از طرفداران مجموعه به سبک جدید بازی انتقاد کرده‌اند و از آن ناراضی هستند.

Fellowship of Evil که روز پنجشنبه، شش سال پس از آخرین بازی مجموعه معرفی شد، تفاوت‌های زیادی با Overlord و Overlord II دارد. این بازی به سبک دیابلو با نمای دید بالا به پایین دنبال می‌شود و به جای شخصیت اصلی، داستان چهار قهرمان مختلف را به تصویر می‌کشد.

پس از معرفی Fellowship of Evil، هواداران مجموعه شروع به انتقاد از روند و سبک جدید بازی کردند. به این ترتیب موجی از اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با این بازی به راه افتاد که نمونه‌ی آن را می‌توان در صفحه‌ی ویدئوی معرفی بازی در یوتیوب مشاهده کرد. هم‌اکنون تعداد دیسلایک‌های این ویدئو، سه برایر لایک‌های آن است!

دانلود ویدیو

کامنت‌هایی که در زیر این ویدئو ثبت شده‌اند بسیار جالبند؛ یکی از طرفدارن بازی نوشت: «چه کسی این را می‌خواهد؟ چرا بخش Co-Op در بازی وجود دارد؟ مشخصه‌ی اصلی بازی جانواران کوچک شیطانی نیستند؟»، و شخص دیگری نارضایتی خود را اینگونه ابراز کرد: «نه نه نه نـــــــــــــــه! نـــــه!».

حالا رایانا پراشت، یکی از نویسندگان این بازی، سعی کرده تا به انتقادات پیرامون آن پاسخ دهد. او تاکید کرده که کدمسترز هرگز به Fellowship of Evil مانند Overlord 3 نگاه نمی‌کند و شماره سوم مجموعه می‌تواند در آینده ساخته شود. او در توییترش نوشت:

مایه‌ی تاسف است که مردم در یوتیوب درباره‌ی این بازی اظهار عصبانیت کرده‌اند. ما هرگز نگفتیم که این Overlord 3 است. این بازی کاملا متمایز است و به هیچ‌وجه از انتشار Overlord 3 در آینده جلوگیری نمی‌کند.

او همچنین گفت که آرزو می‌کند تا Overlord 3 در آینده ساخته شود، اما اکنون بسیار خوشحال است که بار دیگر روی یک بازی از این فرانچایز کار می‌کند. پراشت گفت:

من فکر می‌کنم این بازی، چیزی شبیه Guardian of Light و Temple of Osiris برای مجموعه‌ی Tomb Raider است.

او همچنین تاکید کرد که بازی به لحاظ حال و هوا بسیار نزدیک به عناوین قبلی مجموعه است و دنیایی تاریک و در عین حال خنده‌دار را به نمایش خواهد گذاشت. پراشت در نهایت به هواداران یادآور شد این اولین بار نیست که یک بازی با سبک متفاوت در این مجموعه ساخته می‌شود؛ قبلا هم بازی‌های Overlord: Dark Legend (برای کنسول Wii) و Overlord: Minions (برای 3DS) از این سری منتشر شده‌اند که زاویه دید بالا به پایین، شبیه بازی Lost Vikings را ارائه می‌دادند. او افزود:

بنابراین ما قبلا هم کارهای جدیدی با فرانچایز Overlord انجام داده‌ایم و راه‌های مختلف برای گیم‌پلی را بررسی کرده‌ایم.

Overlord: Fellowship of Evil اواخر امسال برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

در گالری زیر تصاویری از این بازی را مشاهده می‌کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده