// جمعه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

دایس: بازی Star Wars: Battlefront هیچ شباهتی به بازی Battlefield ندارد

پس از اولین نمایش بازی Star Wars: Battlefront، برای برخی از گیمر‌ها این نگرانی بوجود آمده که این بازی چیزی جز یک نمونه مشابه از سری بازی معروف این استودیوی سوئدی به نام Battlefield نیست. به همین دلیل یکی از تولید‌کنندگان بازی برای به چالش کشیدن این ادعا صحبت‌هایی را ارائه داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

جسپر نیلسون، دستیار تهیه‌کننده در استودیوی پشتیبانی دایس در جواب کسانی که در مورد آینده‌ی این بازی نگران بودند،‌ گفت که Battlefield  و Battlefront فقط برخی از شباهت‌های سبک تیراندازی را به اشتراک می‌گذارند و در واقع به صورت متفاوتی باید آن‌ها را انجام داد.

او گفت:

از یک منظر، تمامی بازی‌های تیراندازی مشابه یکدیگر هستند. از سوی دیگر، تمامی بازی‌ها مشابه یکدیگرند. از نظر مادر من، تمامی بازی‌ها کمتر یا بیشتر مثل هم هستند. درسته؟ بنابراین این موضوع همیشه به شخصی که به آن نگاه می‌کند، بستگی دارد. من با قاطعیت اطمینان دارم که بازیکنان حرفه‌ای Counter-Strike می‌گویند که تفاوت‌ Counter-Strike با Battlefield یا Halo یا Call of Duty مثل تفاوت‌ شب و روز است. همیشه این موضوع به لنز دوربین مورد استفاده شما بستگی دارد و این که تا چه حد بر روی مسائل زوم می‌کنید. از نظر برخی‌ها، جزئیات اهمیت کمی دارند و برای برخی‌ها هم اهمیت بیشتری دارد.

Star Wars Battlefront (4)

نیلسون درگیر سوالات بسیاری از سوی طرفداران شده بود. برخی از بازخورد‌ها مثبت و برخی هم منفی بودند. یکی دیگر از موضوعاتی که او بر آن تاکید داشت، عدم وجود جنگ‌های فضایی در بازی بود (اگرچه بازی دارای مبارزات هوایی است). او اشاره کرد که استودیوی دایس هنوز درباره‌ی جنگ‌های فضایی بحث می‌کند و توضیح داد سازندگان اهمیت جنبه‌های هیجان‌انگیز این حالت بازی را درک می‌کنند.

نیلسون افزود:

خب البته که کاوش کردن بسیار سرگرم کننده است! اگر هم این اتفاق رخ بدهد، غیرممکن است که من به آن اشاره کنم. اما ما نمی‌گوییم که جنگ‌های فضایی بد هستند و ما هرگز به آن دست نخواهیم زد.

افزون بر این، نیلسون یک توضیح مختصر درباره‌ی دلایل عدم قابل بازی بودن وسیله‌ی نقلیه‌ی AT-AT در بازی می‌گوید. او می‌گوید که فاکتور‌های متعددی در تصمیم‌گیری برای این موضوع نقش داشته‌اند. اگرچه او شخصا درباره‌ی این تصمیم‌گیری دخالتی نداشته است:

عوامل زیادی در تصمیم‌گیری‌های این چنینی دخالت دارند. این تصمیم من نبود و هیچ نقشی در آن نداشتم، به همین دلیل نمی‌خواهم درباره‌ی آن صحبت کنم. اما مزایا و معایب زیادی در آزمایش‌ها مشاهده می‌شد.

Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر خواهد شد. کسانی که بازی را پیش خرید کنند،‌ بسته‌ای به نام Battle of Jakku را در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر ۱۳۹۴) دریافت خواهند کرد. البته این بسته‌ به صورت رایگان در تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر ۱۳۹۴) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این بازی مطالب زیر را مطالعه کنید:

آیا استودیو دایس می‌تواند از پس چالش‌های پیش روی خود برآید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده