// چهار شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

صحبت های رمدی در رابطه با احتمال پورت بازی Alan Wake برای ایکس باکس وان

با اینکه هنوز چیزی به طور کامل مشخص نشده است اما استودیوی فنلاندی رمدی، سازنده‌ی بازی Alan Wake درحال حاضر با مایکروسافت راجع به احتمال پورت این بازیِ هیجان انگیز و ترسناک برای کنسول ایکس‌باکس وان وارد مذاکره شده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
سم لیک، کارگردان ارشد استودیوی رمدی در جدیدترین مصاحبه خود با پالیگان (که به زودی نسخه کامل آن را از زومجی مطالعه خواهید کرد) در این باره توضیح داد:
من واقعا دوست دارم که همچین اتفاقی بیفتد. هنوز چیزی مشخص نشده است اما ما با مایکروسافت درباره احتمالات این موضوع وارد مذاکره شده‌ایم. امیدوارم که این اتفاق بیفتد، به زودی خواهیم دید.
لیک همچنین اضافه کرد که اگر قرار باشد بازی Alan Wake برای ایکس‌باکس وان عرضه شود قطعا دنباله‌ی داستانی آن با نام American Nightmare که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد نیز جزوی از بازی خواهد بود. وقتی از رمدی که حق انتشار و استفاده از این IP را دارد درمورد احتمال ساخت نسخه‌ی ریمستر نسخه اول برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 یا Wii U سوال شد سم لیک پاسخ داد که: «به شدت بعید است» البته شاید شنیدن این خبر که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی جزوی از برنامه‌های مایکروسافت است آنچنان برای طرفداران تعجب برانگیز نباشد چرا که چندی پیش این کمپانی در طی یک همه پرسی آنلاین نظر طرفداران درمورد این موضوع را پرسیده بود و حتی جالب‌تر از آن اینکه ممکن است بازی به عنوان جایزه برای کسانی که Quantum Break را پیش خرید کرده باشند به صورت رایگان ارائه شود. بازیی که اخیرا تاریخ عرضه آن تا سال ۲۰۱۶ تاخیر خورد. alan wake american nightmare جدا از مسئله‌ی پورت و ساخت ریمستر استودیوی رمدی اعلام که امیدوار است روزی بتواند بازی Alan Wake 2 را هم بسازد. تیم سازنده حتی ویدئویی طولانی و آزمایشی از نسخه‌ی اولیه بازی منتشر کرد که به گفته خودشان آن را به ناشران مختلف و احتمالی مانند مایکروسافت و دیگر کمپانی‌ها نشان داده است. حال که سم لیک نسخه دوم بازی Alan Wake را تبلیغ کرده، اگر روزی به مرحله‌ی ساخت برسد ممکن است آن را بر روی پلتفرم‌های دیگر هم مشاهده کنیم. با اینکه نسخه‌ی اول تنها بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه شد اما به گفته سم لیک دنباله‌ی احتمالی ممکن است بر روی هر پلتفرمی که بیشترین معنی را بدهد منتشر  شود.
وقتی که قضیه ساخت دنباله باشد ما بسیار حرفه‌ای هستیم. ما می‌توانیم هر کاری که بیشترین معنی را بدهد و به طور کلی به نفع مجموعه باشد را انجام دهیم. اما بدون شک احتمال این اتفاق به چیزهای مختلفی مربوط می‌شود. من فکر میکنم بدون در نظر گرفتن پلتفرمی خاص، دنباله‌ی خوب دنباله‌ای است که درحالی که داستان اصلی را ادامه می‌دهد، هنوز چیزهایی داشته باشد که حتی اگر کسانی که نسخه اول را بازی نکرده باشند بتوانند از آن لذت برده و وارد داستان و دنیای بازی شوند، به طور کلی از خودشان و بازی لذت ببرند.
مجموعه‌ی Alan Wake، متشکل از نسخه‌ی اصلی و دنباله‌ی داستانی آن با نام American Nightmare تا به الان فروشی بالغ بر ۴.۵ میلیون نسخه داشته است. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده