// چهار شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

جزئیات جدید از شیوه جستجو، شخصی سازی، ماموریت ها و بخش چند نفره Mass Effect 4

با انتشار اطلاعات فراوانی از همه‌پرسی بایوور از طرفداران در مورد بازی Mass Effect 4، توانستیم به جزئیات دقیقی از شیوه‌ی جستجو، شخصی‌سازی کاراکتر، نوع ماموریت‌ها و بخش چند نفره دسترسی پیدا کنیم. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
در خبر قبلی اطلاعات کلیدی از بخش داستانی و همچنین دنیای بزرگ این قسمت از سری مس افکت کسب کردیم که در نوع خود جالب بودند. البته نمی‌توان هنوز صحت این اطلاعات منتشر شده را تایید کرد، اما جزئیات و کثرت این اطلاعات تا حدی واقعی بودن آنها را نشان می‌دهد. در ادامه با بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده همراه باشید. جستجو / شخصی سازی:
  • ساخت سفینه فضایی: هدایت سفینه را برای اکتشاف صدها منظومه‌ی بدست بگیرید. شما قادر خواهید بود تا سفینه خود را با غنائم، غارت‌ها و تصاویری که در طی سفر خود بدست آورده‌اید، شخصی سازی کنید. انتقال بین سفینه‌ها، فرود بر روی یک سیاره، سوار شدن بر ماکو، پیاده شدن از ماکو تمامی‌شان به صورت هم زمان و بدون صفحه‌ی بارگذاری انجام خواهند شد.
  • وسیله‌ نقلیه‌ی ماکو: شما می‌توانید ماکو را با افزایش دهنده‌ی سرعت، سپر الکترونیکی، رادار و دیگر موارد شخصی سازی کنید، حتی رنگ ماکو هم قابل تعویض است.
  • شهرها: در بازی قادر خواهید بود تا بر روی سیاره‌های قابل سکون شهرک بسازید. اینکه نوع شهرک چگونه باشد بر روی جایزه‌ای که دریافت می‌کنید تاثیر خواهد داشت. برای مثال اگر شهرک شما مخصوص جست و جو باشد «مه» موجود بر روی سیاره پاک خواهد شد و ماموریت‌های بیشتری به بازی اضافه می‌شود، یا در مقابل اگر نوع شهرک شما «استخراج معدن» باشد در طی فواصل معین منابع مخصوص ساخت و ساز به سفینه‌تان اضافه خواهد شد.
  • سیاره‌ها: در کهکشان بازی صدها سیاره وجود خواهد داشت که می‌توانید بر روی آن‌ها شهرها و غارهای باستانی پیدا کنید. می‌توانید به این غارها برای بدست آوردن غنائم حمله کنید.
  • دستورالعمل‌ها: به شما اجازه می‌دهند تا با منابع موجود به تکنولوژی‌های باستانی دست یابید که باعث می‌شود اسلحه‌ها و لوازم بهتری داشته باشید مانند جت پک برای پریدن یا پرتوهای ابر رسانا برای نشانه گیری خودکار و ...
  • خدمه: درخت ارتقا، تجهیزات، سلاح‌ها و ... همگی قابل شخصی سازی هستند.
NextMassEffectConcept-3 (Copy) نوع ماموریت‌ها و بخش چند نفره:
  • حمله به غارهای باقی‌مانده ها: خرابه‌های باستانی در بازی نوع هستند. معمولی: با پیدا و فعال کردن مونولیث‌های باقی مانده‌ها قابل دسترس هستند که با جست و جوی آن‌ها اشیاء قدرتمندِ باستانی پیدا خواهید کرد. بدست آوردند این اشیاء سیستم دفاعیِ خطرناکی را در غار مربوطه فعال خواهد کرد. حال این سیستم دفاعی بسته به شرایط متفاوت خواهد بود گاهی ممکن است ربات‌ها به شما حمله کنند یا در مواقعی دیگر تله‌های کشنده در سرتاسر غار فعال شوند. اگر بتوانید از این سیستم دفاعی جان سال به در ببرید به عنوان جایزه غنائم با ارزش، منابع ساخت و ساز یا کلیدهای ستاره‌ای بدست خواهید آورد. کارخانه‌های مداری: این کارخانه‌ها فقط با کلیدهای ستاره‌ای قابل دسترسی هستند که باعث می‌شوند شخصیت شما از لحاظ قدرت، ارتقای همیشگی یابد. جدا از آن نیز غارهای انتخابی جدیدی به نقشه اضافه خواهد شد که پر شده است از نژاد کت‌ها و قانون شکنان. اگر بتوانید آن غارها را هم تصاحب کنید غنائم نادری به دست خواهید آورد به علاوه تاثیرات داستانی.
  • پایگاه‌های کت‌ها: نابود کردن این پایگاه‌ها کاملا به خودتان بستگی دارد. طرز نابودی نیز اینگونه است که شما با موجی از دشمنان مواجه خواهید شد، با نابودی آن‌ها موج بعدی قدرتمندتر و کشنده‌تر خواهد بود. اگر بتوانید تمامی موج‌ها را شکست دهید بازی XP فراوانی به شما جایزه خواهد داد و علاوه بر آن قدرت کت‌ها در آن منطقه کاهش خواهد یافت. نابودی پایگاه‌ها بر روی داستان نیز تاثیر گذار است.
  • تیم ضربت: از منابع خود برای استخدام مزدوران به منظور ساخت تیم ضربتی که به وسیله هوش مصنوعی کنترل می‌شود استفاده کنید. شما قادر خواهید بود تا از تیم‌های ضربت خود در ماموریت‌های مختلف به عنوان کمک استفاده کنید. مانند دفاع از شهرک‌ها یا خرابه‌های باستانی. تیم‌های ضربت هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یکبار قابل استفاده هستند و هربار با توجه به نتیجه ماموریت با XP، قیمت و تجهیزات بیشتری باز خواهند گشت. از پول و منابع خود برای تمرین تیم‌های ضربت یا خرید تجهیزات بهتر استفاده کنید تا میزان موفقیت‌شان در هر مبارزه بیشتر شود. همچنین شما قادر خواهید بود تا آن‌ها را به ماموریت‌های خطرناک اعزام کنید.
  • فعال کردن تیم ضربت: همانطور که در بالا گفته شد تیم‌های ضربت به وسیله هوش مصنوعی کنترل خواهند شد اما شما می‌توانید خودتان هم جزوی از آن‌ها باشد. اگر بخواهید به صورت دستی از این تیم‌ها استفاده کنید بجای شخصیتی که برای بخش چند نفره طراحی کرده بودید قرار گرفته و تیم را رهبری خواهید کرد. همچنین می‌توانید دوستان‌تان را هم دعوت کرده و به صورت کو-آپ بازی کنید. هرچه تعداد دوستان‌تان بیشتر باشد درجه سختی و میزان جایزه‌ی ماموریت نیز بیشتر خواهد شد. اگر شما به تیم ضربت دوست خود بپیوندید در پایان ماموریت به عنوان جایزه XP، غنائم و تجهیزات شخصی سازی دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای کاراکتر بخش چند نفره خود استفاده کنید.
  • بخش Horde: کاملا مشابه به Mass Effect 3: چهار بازیکن با یکدیگر در مقابل موجی از دشمنان همراه خواهند شد، علاوه بر آن نیز هدف مشخصی خواهید داشت مانند خنثی کردن بمب یا قتل یک دشمن مشخص. جوایز نیز کاملا مشابه به نسخه سوم شامل XP و غنائم خواهد بود که می‌توانید از آن‌ها در بخش تک نفره استفاده کنید.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده