// یکشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۱

همه چیز درباره بازی Wolfenstein: The Old Blood به روایت سازنده آن

با توجه به این که به زمان عرضه‌ی بازی Wolfenstein: The Old Blood نزدیک هستیم،‌ جان جنینگز، تولیدکننده‌ی بازی در استودیوی ماشین گیمز طی مصاحبه‌ای جزئیات زیادی از بازی را به اشتراک گذاشته است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
بازی Wolfenstein: The Old Blood، دنباله‌ای برای Wolfenstein: The New Order است که سال قبل منتشر شد. با توجه به حال‌وهوای جدی The New Order، بازی Wolfenstein: The Old Blood، شخصیت بی‌جی بلازکویچ را به دهه‌ی ۱۹۴۰ باز می‌گرداند و بازیکن را به دوران کلاسیک آن زمان می‌برد. همچنین بخش‌های مبهم داستانی در Wolfenstein: The New Order نیز در بازی جدید روایت می‌شوند. به عنوان مثال چگونه نازی‌ها توانستند به تکنولوژی دست پیدا کنند که به آن‌ها کمک کرد تا در جنگ جهانی دوم پیروز شوند. هیچ چیزی از The New Order در بازی Wolfenstein: The Old Blood از بین نرفته است. در ابتدا تمام محیط‌ها و بخش‌های مفید بازی سال گذشته به عنوان تقلید در نسخه‌ی جدید به کار رفته است ولی به صورت کاملا متفاوت تکامل یافته‌اند. به عنوان مثال سرباز‌های فوق پیشرفته که دارای یک دارای یک منبع قدرت بودند،  باید برای نابود‌سازی آن‌ها به یک شیوه‌ی دیگر اقدام کنید. یکی از ویژگی‌هایی که به بخش مخفی کاری و مبارزات از نزدیک (Melee) اضافه شده، لوله است که در ویدئوهای منتشر شده از The Old Blood نقش اساسی را ایفا می‌کردند. نه تنها به عنوان یک سلاح مخفی کاری قابل استفاده است، بلکه می‌توان آن را به دو قسمت تقسیم و به صورت دوبل از آن استفاده کرد. همچنین از این لوله می‌توان برای بالا رفتن از دیوارهای بخصوصی استفاده کرد.
تنوع در فنون مخفی‌کاری به این بستگی دارد که شما به صورت تکی یا دوبل از این لوله استفاده کنید. اما یک چیز ثابت است: این لوله‌ها توخالی و مقعر هستند. یعنی اگر شما به سر شخصی ضربه بزنید، احتمال این که ناگهان رودخانه‌ای از خون به راه بیفتد، بسیار زیاد است.
pipes01_scrubbed-2-1080یکی از بخش‌های بزرگی که در The Old Blood وجود دارد، Castle Wolfenstein است که آخرین بار در بازی کلاسیک Return to Castle Wolfenstein سال ۲۰۰۱ دیده شد. نه تنها راهروهای آن احساس آشنا بودن دارند، بلکه برخی از شخصیت‌ها مثل ایجنت وان و کسلر نیز بازگشته‌اند. زامبی‌های نازی این بار با حملات منظم و سریع دوباره حضور یافته‌اند تا بازیکنان را به زانو دربیاورند. به خاطر این که بازه‌های زمانی نسبت به The New Order تغییر یافته، ماشین گیمز قادر است تا بازی را سرگرم‌کننده‌تر کند. تمامی این‌ها به تپش قلب، ضربان نبض , لرزش شلیک گلوله بستگی دارد. هیچ لزومی ندارد که شما از قبل، بازی Wolfenstein: The New Order را در اختیار داشته باشید، چون The Old Blood به صورت کاملا مستقل عرضه می‌شود. The Old Blood شامل عناصری از نسخه‌ی قبلی خود نیز می‌شود ولی این بازی چند ساعت قبل از این که داستان بازی The New Order شروع شود، به پایان می‌رسد. در نهایت سازندگان برای صحنه‌ای در اواسط بازی The Old Blood چند موشن کپچر را از خودشان ضبط کردند که آلمانی‌های مَست را در حال آواز خواندن نشان می‌دهد.
کار صداگذاری تماما توسط خودمان انجام شده است. ما شعر این آهنگ را طی دو روز نوشتیم و باید آلمانی هم یاد می‌گرفتیم. جعبه‌های نوشیدنی زیادی چند ساعت قبل از کار ضبط خریداری شده بودند تا مطمئن شویم آکورد صدای ما به اندازه‌ی کافی روان شود (منظور: تعداد تکرار مراحل ضبط بالا بود). ما عملکرد بسیار بدی در اجرای آن داشتیم. جملات با هم قاطی می‌شد و زمان‌بندی اشتباهی داشتیم. به واقع در نیمی از زمان نمی‌توانستید نیمی از کلمات را بشنوید!
بازی Wolfenstein: The Old Blood در تاریخ ۵ می ۲۰۱۵ (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴) به صورت دیجیتالی منتشر  و نسخه‌ی فیزیکی محدودی از آن در تاریخ ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) فقط در اروپا برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر می‌شود. آیا نسخه‌ی قبلی این بازی تجربه‌ی کرده‌اید؟ آیا این بازی توانسته نظر شما را به خودش جلب کند؟ ما را از نظرات خود آگاه سازید. منبع: dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده