نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

همکاری مایکروسافت با موتورهای بازی سازی برتر برای آسان کردن ساخت بازی در ویژوال استودیو

مایکروسافت همچنان در حال بهبود بخشیدن فضا برای آسان‌سازی ساخت بازی روی پلتفرم‌های خود است تا به قول خود مبنی بر این‌که ویندوز بهترین مکان برای بازی خواهد بود، جامه عمل بپوشاند. همکاری با سه موتور بازی‌سازی یونیتی، آنریِل و Cocos2d در راستای همین موضوع است.
شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای را با سه ابزار عمده ساخت بازی یعنی موتور‌های بازی‌سازی یونیتی، آنریِل و Cocos2d امضا کرده است. این تفاهم‌نامه یک موقیت برد-برد برای همه شرکت‌های ذکر شده است و  همکاری متقابلی خواهد بود. از طرفی یونیتی، آنریِل و Cocos2d به کاربران اجازه نصب ویژوال استودیو را در حین نصب ابزارهایشان می‌دهد و در سویی دیگر، ویژوال استودیو نیز اجازه نصب این ابزارهای بازی را به کاربران می‌دهد. مایکروسافت در بیانیه خود دراین باره گفت:
ما در حال آسان‌سازی این موضوع هستیم تا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی از قابلیت‌های غنی ویژوال استودیو برای ساخت بازی خود روی پلتفرم‌های محبوب استفاده کنند. حالا نصب‌کننده‌های (Installer) هر کدام از این سه موتور بازی‌سازی برتر این اجازه  را به ویژوال استودیو می‌دهند تا به همراه این موتورهای بازی‌سازی و پلاگین‌های مورد نیاز برای ساخت بازی روی ویندوز نصب شوند. به علاوه، ما روند پیدا و استفاده کردن ابزارها از طریق ویژوال استودیو 2015 را به موتورهای بازی‌سازی یونیتی، آنریِل و Cocos2d می‌دهیم.
منبع: Microsoft-news


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده