نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

بازی تیراندازی اول شخص Screencheat برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود

استدیوی استرالیایی و مستقل Samurai Punk روز گذشته اعلام کرد که بازی تیراندازی دوم‌شخص (!) خود به نام Screencheat را برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد کرد. این عنوان اواخر امسال برای کنسول سونی عرضه می‌شود.
درباره‌ی Screencheat چیزی نشنیده‌اید؟ ایده‌ی بازی بسیار منحصربه‌فرد است؛ در این بازی چندنفره که صفحه‌ی نمایش برای بازیکن‌ها تقسیم می‌شود، همه نامرئی هستند و این یعنی شما باید برای پیدا کردن رقیب و شکست دادن او، به صفحه‌ی نمایش بازیکنان دیگر نگاه کنید تا بتوانید مکان‌‎شان را حدس زده و به آنان حمله کنید. عبارت «Screencheat» در بازی‌هایی که از تقسیم صفحه‌ی نمایش بین دو یا چند بازیکن استفاده می‌کنند، به معنی نگاه کردن به صفحه بازیکن مقابل برای کلک زدن است و نوعی تقلب محسوب می‌شود؛ اما در بازی Screencheat این عمل کلید موفقیت و اصلی‌ترین کاری است که بازیکن‌ها باید انجام دهند. نیکولاس مک‌دانل، طراح بازی، در این‌باره در وبسایت پلی‌استیشن نوشت:
کاری که زمانی انجامش قباحت داشت، حالا کلید موفقیت شما خواهد بود.
در بازی حداکثر ۴ بازیکن به صورت آفلاین و تا ۸ نفر به طور آنلاین، با تقسیم صفحه‌ی نمایش می‌توانند به رقابت با هم بپردازند. پیدا کردن دشمنان نامرئی آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار دشواری نیست؛ هر یک از نقشه‌ها و مکان‎های مختلف Screencheat رنگ مخصوص به خود را دارند و در طراحی آنها از معماری ویژه‌ای استفاده شده است که کمک می‌کند راحت‌تر مکان حریفان را پیدا کنید. پس از اینکه بازیکن مقابل را پیدا کردید تنها با یک ضربه یا شلیک (در بازی ۱۰ سلاح مختلف وجود دارد) می‌توانید او را از بین ببرید؛ اما به خاطر داشته باشید که با شلیک کردن مکان خودتان را لو خواهید داد. در گالری زیر چند تصویر از گیم‌پلی Screencheat را مشاهده می‌کنید.Screencheat سال گذشته برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک و لینوکس منتشر شده بود. احتمال دارد نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی نیز همزمان با پلی‌استیشن 4 عرضه شود. منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده