نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸

مشکلات نسخه رایانه‎های شخصی GTA 5 و نحوه برطرف کردن آنها

پس از مدت‌ها انتظار، بازی Grand Theft Auto V برای رایانه‌های شخصی منتشر شد؛ اما متاسفانه بسیاری از بازیکن‌ها با مشکلاتی در بازی مواجه شدند که اجرای آن را برایشان غیرممکن می‌کند. برخی از این مشکلات راه‌حل‌های ساده‌ای دارند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم. با زومجی همراه باشید.

از دست رفتن اتومبیل‌ها در GTA Online

اگر اطلاعات بازی خود در بخش GTA Online را از نسخه‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی منتقل کنید و از دسامبر 2013 تا امروز بازی نکرده باشید، ممکن است اتومبیل‌های ذخیره شده‌ی خود را از دست بدهید. طبق گفته‌ی راکستار، برای جلوگیری از این اتفاق، باید قبل از آغاز انتقال اطلاعات روی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، یکبار وارد حساب کاربری خود در نسخه‌ی کنسولی شوید و کارهای زیر را انجام دهید:
  • وارد GTA Online روی نسخه‌ی پلی‌استیشن 3 یا ایکس‌باکس 360 شوید؛ اگر این کار را پس از مدتی طولانی انجام می‌دهید باید اعلام دریافت آپدیت بازی را قبول کنید.
  • بازی را متوقف کنید.
  • وارد قسمت Online شوید.
  • گزینه Leave GTA Online را انتخاب کنید.
  • حالا بازی روی آخرین آپدیتی که دریافت کرده‌اید ذخیره نمی‌شود و اتومبیل‌های شما به راحتی به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی انتقال میابند.
وقتی از GTA Online خارج شدید، یک آیکون ذخیره‌ی نارنجی در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه ظاهر می‎‌شود. پس از ناپدید شدن این آیکون، اطلاعات شما ذخیره می‌شوند و می‌توانید انتقال را آغاز کنید. به نظر می‌رسد این تنها راه برای رهایی از مشکل ذکر شده باشد. اگر قبلا عمل انتقال روی رایانه‌های شخصی را انجام داده‌ و اتومبیل‌های خود را از دست داده‌اید، راکستار پیشنهاد می‌کند که درخواست کمک بدهید.

اسم حساب کاربری ویندوز

نام کاربری ویندوز شما می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل جلوگیری از دانلود آپدیت‌های بازی و رخ دادن خطای "The Rockstar update service is unavailable code 1" شود. این موضوع درباره اسم‌های کاربری که از کرکترهایی غیر از A تا Z و یا 0 تا 9 استفاده می‌کنند اتفاق می‌افتد و منجر به جلوگیری از نصب و اجرای صحیح GTA V می‌شود. این مشکل عجیب، راه‌حل پیشنهادی عجیب‌تر راکستار را در پی داشت؛ یک لیست از کرکترهای مجاز برای استفاده در نام کاربری ویندوز جهت اجرای GTA V! راکستار در تلاش است تا این ایراد را برطرف کند، اما در حال حاضر برای رهایی از آن، بازیکن‌ها فقط می‌توانند نام کاربری ویندوز خود را تغییر دهند؛ هرچند این راه‌حل در تمام موارد کارساز واقع نمی‌‎شود. هنوز مشخص نشده که مشکل دقیقا چه زمانی رفع خواهد شد، اما راکستار یک صفحه‌ی کمک ایجاد کرده که ضمن راهنمایی بازیکن‌ها برای نحوه انتقال اطلاعات از حساب ویندوز موقتی به حساب دائمی، خبرهای تازه درباره‌ی این موضوع در آن منتشر می‌شوند.

شناسایی نکردن Media Player ویندوز

اگر شما روی ویندوزتان Media Player نداشته باشید، در هنگام نصب GTA V با یک خطا مواجه می‌شوید که ناتوانی در شناسایی Media Player را عنوان می‌کند و از شما می‌خواهد که پس از نصب این نرم‌افزار روی ویندوز، مجددا نسبت به نصب بازی اقدام کنید. این مشکل را می‌توانید به این شکل حل کنید:
  • وارد بخش Control Panel ویندوز خود شوید.
  • روی Programs کلیک کنید.
  • گزینه Turn Windows Features On or Off را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده مطمئن شوید که Windows Media Player در زیر پوشه‌ی Media Features علامت‌گذاری شده باشد.
  • OK را بزنید و صبر کنید تا Media Player نصب شود.

مشکلات مربوط به Rockstar Social Club

مشکل دیگری که راکستار در این صفحه درباره‌اش توضیحاتی داده، مربوط به بخش Rockstar Social Club است. خطاهایی که بازیکن‌ها در این قسمت با آن روبرو می‌شوند عبارتند از:
  • Social Club در آغاز به کار با مشکل مواجه شده است.
  • Social Club در لود شدن با مشکل مواجه شده است. لطفا از بازی خارج شوید و آخرین نسخه‌ی Social Club را مجددا نصب کنید.
  • یک نسخه‌ی جدیدتر از Social Club مورد نیاز است. احتمالا آپدیت‌کننده با مشکل مواجه شده است. لطفا از بازی خارج شوید و آخرین نسخه‌ی Social Club را نصب کنید.
اگر شما هم به یکی از این مشکلات برخورد کرده باشید، بهترین راه‌حل آن است که به طور دستی اقدام به نصب Social Club از اینجا کنید. فقط قبل از نصب، حتما مطمئن شوید که از GTA V به طور کامل خارج شده‌اید و برنامه‌های GTA5.exe و PlayGTAV.exe یا GTAVLauncher.exe در حال اجرا نیستند. اگر با این کار مشکل‌تان برطرف نشد، راکستار انجام چند گزینه زیر را نیز پیشنهاد می‌دهد:
  • حافظه استیم را بررسی کنید (فقط در نسخه‌ی استیم): برای این منظور باید نرم‌افزار استیم را اجرا کرده و وارد بخش Library شوید. روی نام بازی راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید. سپس Local files را انتخاب کرده و روی دکمه Verify integrity of game cache... کلیک کنید. احتمالا چند دقیقه طول می‌کشد تا استیم فایل‎‌های بازی را بررسی کند.
  • به عنوان ادمین GTA V را اجرا کنید: به محل نصب بازی بروید و روی فایل PlayGTAV.exe راست‌کلیک کنید. سپس گزینه‌ی Run as Administrator را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که آخرین نسخه‌های DirectX و Visual C++ را نصب کرده‌اید. جدیدترین نسخه‌ی این نرم‌افزارها را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.
  • اگر روی صفحه بارگذاری گیر کردید احتمالا برای ورود خودکار با مشکل مواجه شده‌اید. دکمه Home روی کیبورد را بزنید و سعی کنید به طور دستی وارد شوید.
  • موقتا آنتی‌ویروس خود را غیر فعال کنید. اگر جواب نداد، آنتی‌ویروس را حذف کرده و پس از امتحان کردن، دوباره نصب کنید.
  • مطمئن شوید که Social Club را در مسیر درست (Program Files\Rockstar Games\Social Club) نصب کرده‌اید.
منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده