// پنجشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

الکترونیک آرتز سرورهای چهار بازی رایگان خود را خواهد بست

شرکت الکترونیک آرتز امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سرورهای چهار بازی رایگان و آنلاین FIFA World، Need for Speed World، Battlefield Play4Free و Battlefield Heroes را از تیرماه سال جاری برای همیشه خواهد بست و به کارشان پایان می‌دهد.
شاید برای بسیاری که به این بازی‌های آنلاین پلتفرم‌ پی‌سی مشغول بودند، خبر ناراحت‌کننده‌ای باشد اما الکترونیک آرتز تصمیم خود را گرفته و ۴ بازی محبوب رایگان و آنلاین خود را متوقف خواهد کرد. پاتریک سودرلاند، معاونت اجرایی استودیو‌های الکترونیک آرتز در بلاگ رسمی این شرکت اظهار داشت که بازی Star Wars: The Old Republic هنوز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و از سوی مخاطبان هم پشتیبانی می‌شود، چیزی که در مورد بازی‌های نام برده شده صادق نیست.
بعضی از بازی‌های رایگان پی‌سی ما دیگر آن محبوبیت سابق را ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دست از توسعه‌ی و پشتیبانی چهار بازی رایگان ‌پی‌سی خود بکشیم و به کارشان پایان بدیم.
به موجب این تصمیم، بخش ثبت نام Battlefield Heroes بسته شد و بازیکنان باقی مانده هم دیگر نمی‌توانند خرید درون برنامه‌ای انجام دهند. هنوز اطلاعاتی از سه بازی دیگر منتشر نشده است. سودرلاند درباره‌ی این تصمیم الکترونیک آرتز و دلایل اصلی آن عقیده دارد بازی‌های نام برده شده بیش از ۵ سال از عمرشان می‌گذرد و طی این پنج سال، راه و روش بازی کردن مردم به طور چشمگیری تغییر کرده است. این بازی‌ها زمانی تجربه‌ی خوب و پیشرو‌یی محسوب می‌شدند و به همین خاطر هم سودرلاند از طرفداران و همه‌ی کسانی که در طول این مدت از بازی‌های رایگان الکترونیک آرتز پشتیبانی کردند، تشکر و قدردانی کرد.
با این که ما از این بازی‌های رایگان در چند ماه آینده خداحافظی می‌کنیم، اما همیشه در جستجوی طرح‌ها و راه‌های جدید برای خلق بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستیم که گیمرهای سراسر دنیا را دور هم جمع کنیم.
با اینکه چهار بازی الکترونیک آرتز از ابتدای تابستان سال جاری به کار خود پایان خواهند داد، اما این کمپانی آمریکایی هنوز دو بازی رایگان دیگر برای پلتفرم پی‌سی به نام‌های Star Wars: Old Republic و C&C:Tiberium Alliances را در اختیار دارد. البته EA Games یکی از بازیگران بزرگ بازی‌های رایگان در پلتفرم‌های موبایلی هم محسوب می‌شود که می‌توان از بازی‌های شاخصی مانند The Simpsons: Tapped Out و The Sims: FreePlay در بین آثار موبایلی و رایگان این شرکت نام برد. سودرلاند باز هم بازی Star Wars: The Old Republic خطاب قرار داد و اظهار داشت که مخاطبان این بازی به رشد و اشتیاق زیادشان همچنان ادامه می‌دهند و الکترونیک آرتز هم تا اواخر امسال محتواهای داستانی بیشتری برای این بازی منتشر خواهد کرد. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده