نویسنده: محمدرضا کاشفی
// سه شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

صداپیشه بازی Metal Gear Solid ادعای خود مبنی بر اخراج کوجیما را پس گرفت

با توجه به صحبت‌های دانا بروک که قصد تصحیح حرف‌های گذشته خود را داشته است کونامی به هیچ وجه هیدئو کوجیما را اخراج نکرده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
درست هفته پیش بود که بروک در حساب کاربری تویتر خود ادعا کرد کونامی خالق محبوب مجموعه‌ی Metal Gear Solid را اخراج کرده است و به دنبال آن هیاهوی عجیبی میان طرفداران و دوستداران این سری بازی به وجود آمد. بروک حال بعد از گذشت مدتی از آن زمان ادعای خود را کاملا پس گرفته است، او در پستی که بر روی صفحه فیس بوک خود قرار داده این‌گونه توضیح می‌دهد:
کونامی درمورد این مسئله که کوجیما به هیچ وجه اخراج نشده است درست می‌گوید. همانطور که قبلا هم اعلام کردم او و تیمش به سختی درحال کار بر روی بازی هستند تا در زمان معین شده بدون مشکل عرضه شود. من از صمیم قلب از کونامی، کوجیما و همه‌ی طرفداران بخاطر این ادعای اشتباه خود عذرخواهی می‌کنم. من قصد داشتم تا با اوتسوکا (صداپیشه ژاپنی بازی) همراه شوم و از طرفداران درخواست کنم بخاطر اتفاقاتی که در کونامی افتاده است بازی MGSV را ترک نکنند و علاوه بر آن پشتیبانی کامل خود را از کوجیما و تمام کسانی که در طی ۵ ساله گذشته بر روی بازی کار کرده‌اند تا یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را عرضه کنند، نشان دهم. خود شخص کوجیما در طی بیانیه‌ای تایید کرد که هنوز به صورت ۱۰۰ درصد در مرحل ساخت و اتمام بازیِ Phantom Pain دخالت داشته و مصمم است تا یکی از بهترین بازی‌هایی که در عمر خود کارگردانی کرده را به بازار عرضه کند، بنا بر این عذرخواهی مرا بخاطر ناراحت کردن‌تان بپذیرید.
به هر حال حرف‌های ضد و نقیض زیادی در رابطه با اخراج کوجیما شنیده می‌شود، این را هم در نظر داشته باشید که از زمان شروع این اتفاقات و مخصوصا شایعه اخراج شدنِ کارگردان بازی بسیاری از بازیکنان و طرفداران پیش خریدهای خود را لغو کرده‌اند و می‌توان گفت بازپس گرفتن ادعای اخراج شدن کوجیما توسط بروک می‌تواند از طرف کونامی به او تحمیل شده باشد. پس از اینکه کونامی در آغاز حوادث شروع به حذف نام کوجیما و استودیوی او از تمامی بازی‌های این مجموعه کرد ارزش سهام‌شان در بازار بورس با افت نسبتا بالایی مواجه شد لذا اوایل این ماه این کمپانی دوباره شروع به بازگرداندن نوشته‌های حذف شده بر روی برخی از بازی‌ها و محصولات ساخته دست کوجیما کرد. نظر شما چیست؟ آیا کوجیما واقعا اخراج شده است؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده