نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

صحبت اعضا راک استار درباره نسخه پی‌سی Grand Theft Auto V

فقط یک روز تا انتشار رسمی بازی بزرگ و موردانتظار Grand Theft Auto V روی پلتفرم پی‌سی باقی مانده است.  به همین مناسبت با زومجی همراه باشید تا پای صحبت اعضای استودیو سازنده بازی بنشینیم و نکات جالب پروسه ساخت بازی را از زبان‌ آن‌ها بشنویم.
نسخه کامپیوترهای شخصی بازی بزرگ و جهان‌باز Grand Theft Auto V فردا عرضه می‌شود. اگرچه، حالا تاریخ عرضه این بازی روی پی‌سی معنا و مفهوم خاصی ندارد اما از روز عرضه نسخه کنسول‌های نسل هفتمی ۱۸ ماه گذشته است. این نشان می‌دهد که مخاطبان پروپا قرص پلتفرم پی‌سی چقدر صبر کردند تا لوس‌سانتوس را روی کامپیوترشان ببینند. وب‌سایت پی‌سی گیمر با گروهی از کارکنان استودیو راک‌استار نورث از قبیل فیل هوکر مسئول تکنولوژی، کلاس شیلسترا مسئول مهندسی و مدیرارشد فنی یعنی آدام فوولِر مصاحبه کرده و آن‌ها اذغان داشته اند که در تمام این مدت مشغول کار بر روی نسخه پی‌سی بازی بوده‌اند.راک‌استار می‌گوید:
ما از روز اول این برنامه را داشتیم تا این بازی را برای پی‌سی نیز عرضه کنیم و تمام تصمیمات تکنیکی‌ گرفته شده را هم بر اساس همین واقعیت گرفتیم که روزی نسخه پی‌سی این بازی را نیز خواهیم ساخت.
تیم سازنده بازی ادامه داد:
در حالی که ما کار ساخت و توسعه نسخه پی‌سی بازی را از خیلی وقت پیش آغاز کردیم اما تصمیم گرفتیم تا ابتدا روی نسخه‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 تمرکز کنیم. سپس به سراغ نسخه نسل هشتمی بازی رفتیم تا آن را برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه کنیم. در ادامه با استفاده از زیربنا و دید بازی که از ساخت نسخه‌های مختلف به دست آورده بودیم، روی نسخه پی‌سی  متمرکز شدیم تا داشته‌ها و دانش خود را تا جایی که ممکن است در ساخت این نسخه به کار گیریم و می‌دانستیم این فرصت را داریم تا بازی از هر زمان زیباتر و بهتر به نظر برسد.
رییس شعبه تورنتو راک‌استار هم دراین باره اظهار کرد که ناشرین نحوه ساخت بازی برای پی‌سی را در این چند سال تغییر داده‌اند. آن‌ها دیگر بازی‌های کنسولی را برای پی‌سی تبدیل نمی‌کنند اما وقتی در حال ساخت بازی خود هستند همواره نیم‌نگاهی به نسخه پی‌سی بازی نیز دارند. این بدین معنا است که راک‌استار در تولید نسخه بازی در هنکام توسعه نسخه نسل جدید راحت‌تر بوده است. رییس شعبه تورنتور راک استار گفت:
ما می‌دانستیم که سرانجام باید نسخه پی‌سی بازی را نیز بسازیم پس این موضوع را به صورت موازی با ساخت بازی برای کنسول‌ها انجام دادیم. در حقیقت، برخی از آماده‌سازی‌های زودهنکام مانند ۶۴بیت و دایرکت‌ایکس ۱۱ که که ما برای نسخه پی‌سی انجام دادیم دقیقا همانطور پیش رفت که معماری پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان معرفی شد.
هوارا،‌ رییس شعبه تورنتو راک‌استار در ادامه گفت «شگفت‌انگیز» است که راک‌استار قادر شده تا یک بازی پرقدرت را برای نسل هفتم بسازد، آن را به بهترین شکل ممکن به نسل جدید کنسول‌ها بیاورد و حتی نسخه‌ای بهتری از آن را برای پی‌سی عرضه کند. او اضافه کرد:
حالا می‌خواهیم همان بازی را روی رزولوشن 4K و با نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه ببینیم. موضوعی که به عنوان توسعه‌دهنده، ورای چیزی است که ما تجربه کرده‌ایم. هدف‌گذاری ما در نسخه پی‌سی پوشش همه سخت افزارها با هر قدرتی بوده است تا طیف بزرگی از مخاطبان بازی روی کامپیوترهای شخصی نیز بتوانند با هر قدرتی از بازی لذت ببرند.
بازی Grand Theft Auto فردا به صورت رسمی برای پی‌سی عرضه می‌شود. پیش از این در زومجی خواندید که این نسخه دارای حجم بسیار بالایی است و در ۷ دیسک عرضه خواهد شد.  همچنین می‌توانید تصاویر 4K منتشر شده از نسخه پی‌سی بازی را نیز در زومجی مشاهده کنید. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده