نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱

بازی بعدی خالق بایوشاک، شخصیت‌هایی خاکستری خواهد داشت

همانطور که می‌دانید بازی جدید «کِن لِواین»، خالق مجموعه بایوشاک، هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما اطلاعات اولیه زیادی درباره آن می‌دانیم؛ مثلا لواین اعلام کرده که بازی‌اش غیرخطی است و تمرکز زیادی روی داستان دارد، از المان‌های علمی‌تخیلی بهره می‌‎برد و با موتور آنریل‌انجین4 برای رایانه‌های شخصی ساخته می‌شود.
در تازه‌ترین جزییات اعلام شده از این بازی، به شخصیت‌های داستان و انگیزه‌های درونی آنها اشاره شده است. لواین در مصاحبه با وبسایت نشریه گیم‌اینفورمر عنوان کرد که در حال ساخت یک سیستم شخصیت‌های پیشرفته است که احساسات کراکترهای بازی را بر اساس ویژگی‌های ذاتی مثل عواطف، خواسته‌ها و نیازهای آنان شکل می‌دهد. در این سیستم، شخصیت‌ها بیش از آنکه سیاه و سفید به نظر برسند، زنده و طبیعی هستند. لواین در گفتگو خود با گیم‌اینفورمر گفت:
کل سیستمی که ما درحال ساخت آن هستیم براساس این نکته طراحی شده که یک شخصیت جذاب را به وجود آورد. شما باید شخصیتی داشته باشید که جمعی از عواطف، خواسته‌ها و نیازها را در خود دارد. اکنون مخاطب می‌تواند این خواسته‌ها و نیازها را تسهیل کند، به مقابله با آنها بپردازد و یا آنها را نادیده بگیرد. من فکر می‌کنم این سیستم کارآمد واقع می‌شود چون این یک نگاه درونی و بنیادی به یک کاراکتر است. این یک بازی کاملا ساختاری است. احساس شخصیت‌ها درباره شما تغییر می‌کند و آنها با فراز و فرودهای زیادی روبرو می‌شوند. اما قلب هر شخصیت را همچنان خواسته‌ها و نیازهای او تشکیل می‌دهند و این چیزی است که با نوشته‌های قبلی من تفاوت و تضادی ندارد. شما با نگاه به خواسته‌ها و نیازهای هر شخصیت می‌توانید به درون او پی ببرید، نه با توجه به رنگ پوست، مذهب یا جنسیتش. این چیزی است که شخصیت‌ها می‌خواهند، نیاز دارند و در مسیرش حرکت می‌‎کنند. این عاملی است که بیان می‌کند آنها چه کسانی هستند و چطور به اینجا آمده‌اند. گاهی رنگ پوست، نژاد یا جنسیت، آنها را در این جایگاه قرار می‌دهد؛ اما این یک داستان است.
کن لواین اخیرا اعلام کرده بود که بازی جدیدش با وجود اینکه مانند بازی‌های استدیوی تِل‌تِیل تمرکز و تکیه‌ی زیادی روی داستان و نحوه روایت آن دارد، اما در عمل به هیچ‌وجه شبیه بازی‌های این استدیو نخواهد بود. مایلیم بدانیم نظر خوانندگان زومجی درباره لواین و پروژه جدیدش چیست؛ به نظر شما آیا این بازی همانند بایوشاک به یک شاهکار تبدیل می‌شود؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده