// جمعه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۷

نگاه نزدیک به نسخه موبایل Mortal Kombat X

زمان زیادی تا انتشار جدیدترین نسخه‌ی بازی Mortal Kombat باقی نمانده و این نسخه برای تمامی پلتفرم‌های روز از جمله تلفن‌های هوشمند منتشر خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله نگاهی از نزدیک بر نسخه‌های موبایلی بازی Mortal Kombat X خواهیم انداخت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

Mortal-Kombat-X-Hands-On-5

اگر بازی‌های دیگر استودیوی نِدِرریَلم برای تلفن‌های هوشمند مانند Injustice یا WWE Immortals را تجربه کرده باشید، از همان ابتدا ماهیت مورتال کمبت ایکس برای شما کاملا واضح خواهد بود. با اشاره به صفحه حمله می‌کنید، کشیدن انگشت روی صفحه با  ضربات قدرتمند همراه است و با دو انگشت میتوانید در برابر ضربات حریف دفاع کنید و مجموعه‌ی این حرکات باعث پر شدن نوار حرکات ویژه‌ی کاراکتر خواهد شد که با صحنه‌های مرگباری روبرو هستیم که این صحنه‌ها جزئی از شناسنامه‌ی این مجموعه هستند اما با این تفاوت که آن میزان خون و خونریزی را در نسخه‌های موبایلی نسبت به نسخه‌های کنسولی شاهد نیستیم چرا که قوانین فروشگاه‌های دو سیستم عامل اندروید و iOS محدودیت‌هایی را اعمال کرده است اما با این حال نسخه موبایلی بازی یک Mortal Kombat واقعی است که به طور حتم افراد زیادی مشتاق هستند تا کاراکترهای محبوب این مجموعه را در تلفن هوشمند خود کنترل کنند.

Mortal-Kombat-X-Hands-On-2

سه نوع کاراکتر برنزی، نقره‌ای و طلایی در بازی وجود دارد که برای هرکدام آیتم‌ و ویژگی‌‌هایی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها دست یافت. هر کاراکتر این قابلیت را دارا است که ارتقاء پیدا کند و  به سه نوع حرکت مخصوص و ویژگی‌های دیگر دست یابد. همچنین با کارت‌های مختلف می‌توان آن‌ها را بهتر از گذشته کرد. همانطور که می‌دانید در بازی‌های اشاره شده در ابتدای متن، در هنگام مبارزات شما کنترل یک تیم سه نفره از کاراکتر‌های مختلف را در دست دارید که با توجه به نیاز و موقعیت مبارزه، بین آن‌ها سوییچ می‌کردید. در Mortal Kombat X نیز گیم‌پلی همانند دو بازی ذکر شده است و باید به این نکته توجه داشت که همیشه به ارتقاء تیم توجه خاصی داشته تا در حین مبارزات دچار مشکل نشوید زیرا یک تیم قوی شانس موفقیت بیشتری نسبت به یک تیم معمولی با کاراکتری قدرتمند دارد.

Mortal-Kombat-X-Hands-On-6

در حال حاضر حالت اصلی بازی که در آن باید مثل قدیم مبارزاتی پلکانی انجام دهید و با رسیدن به مراحل بالای این نردبان و شکست باس‌فایت آن به پاداشی دست پیدا کنید، در دسترس است و حالت جدید جنگ‌های فرقه‌ای (Faction Wars) بعد از انتشار نسخه‌های PC و کنسولی در تاریخ ۱۴ آپریل قابل بازی خواهد بود ولی در حال حاضر می‌توانید یکی از این ۵ فرقه را انتخاب و در صورت پیروزی، در انتهای هر هفته جوایزی دریافت کنید. علاوه بر این چالش رایدن بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت که در آن می‌توانید کاراکترهای طلایی را بدست بیاورید و با همگام سازی شناسه‌ی WBPLAY، جوایز خود را به نسخه‌ی کنسولی بازی نیز منتقل کنید.

Mortal-Kombat-X-Hands-On-4

شیوه‌ی درآمد زایی کمپانی برادران وارنر برای بازی‌های مبارزه‌ای خود در تلفن‌های هوشمند، نزدیک به آن چیزی است که در بازی‌های روز می‌بینیم و با انتشار رایگان بازی در فروشگاه‌های آیتونز و گوگل‌پلی، درآمد خود را از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای با فروش آیتم‌ها کسب می‌کند. در این نوع سیستم‌های خرید، شما می‌توانید با بازی فراوان به تمام قابلیت‌ها و آیتم‌ها دست پیدا کنید ولی این نیازمند مدت زمان بازی بسیار زیادی است و در نقطه‌ی مقابل با خرید واحد پول رایج در بازی، می‌توانید خیلی زودتر به خواسته‌تان دست یابید. این روشی است که سازندگان نیز استقبال خواهند کرد و در Mortal Kombat X شما برای رسیدن به کاراکترهای طلایی علاوه بر سکه‌ها، نیاز به روح‌هایی (Souls) دارید که در خرید آیتم‌های ویژه بازی به کار برده می‌شوند و بدست آوردن آن کار دشواری است.

Mortal-Kombat-X-Hands-On-1

با این سیستم کسب درآمد باید منتظر ماند و دید کسانی که هنوز هم می‌توانند با آیتم‌ها و کاراکترهای دو بازی Injustice و WWE Immortals می‌توانند خود را سرگرم کنند، آیا به سمت Mortal Kombat X  کوچ خواهند کرد و سازندگان به سود مناسبی دست خواهند یافت؟ با اطمینان می‌توان این را یادآوری کرد که نام این مجموعه به اندازه‌ای محبوب است که هر علاقه‌مندی را به خود مجذوب می‌کند ولی به صورت قطعی نمی‌توان از موفقیت آن آگاه شد. Mortal Kombat X بر روی تلفن‌های هوشمند بسیار اغوا کننده به نظر می‌رسد و با ویژگی‌هایی که بین این نسخه و نسخه‌ی کنسولی وجود دارد، می‌تواند هوش از سر هر گیمری ببرد. به زودی بازی اصلی نیز منتشر خواهد شد و آن زمان است که بهتر به قابلیت‌های بازی پی خواهیم برد.

پیش از این نیز در زومجی خواندید که بررسی نسخه کنسولی بازی در حال انجام است و با مراجعه به صفحه آیتم‌های اختصاصی زومجی،‌ویدیو مبارزات شخصیت‌های مختلف را تماشا و دانلود کنید. 

منبع: Toucharcade

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده