// دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰

صحبت های یوشیدا درباره قیمت و بازی های پروژه مورفیوس

شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای بخش سرگرمی‌های سونی اخیرا مصاحبه‌ای در رابطه با قیمت و بازی‌های پروژه مورفیوس، دستگاه واقعیت مجازی کنسول پلی‌استیشن 4 انجام داده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
در طی این مصاحبه یوشیدا اعلام کرد که استودیوهای سونی درحال ساخت بازی‌هایی کامل برای این هدست واقعیت مجازی هستند و احتمالا در E3 پیش رو تعدادی از آن‌ها را مشاهده خواهیم کرد. از آنجایی که تمام ویدئوهای دیده شده از پروژه مورفیوس در حقیقت دموی تکنیکی هستند، ابتدا از یوشیدا درباره بازی‌های کاملی که به هنگام انتشار این دستگاه در سال آینده قابل خرید خواهند بود سوال شد و او اینگونه جواب داد:
اکثر استودیوهای ما درحال ساخت بازی‌های کامل و واقعی برای این دستگاه هستند. ما هنوز راجع به این بازی‌ها صحبتی نکرده‌ایم چرا که منتظر زمان مناسب هستیم. احتمالا در آغاز E3 امسال ما شروع به نشان دادن این بازی‌های کامل خواهیم کرد.
یوشیدا در ارتباط با این بازی‌های معرفی نشده گفت که تیم‌های سونی در لندن و ژاپن درحال ساخت دموهای جدیدی هستند تا قدرت اصلی واقعیت مجازی به عنوان یک پلتفرم را نشان دهند. یوشیدا در ادامه توضیح داد که او بسیار در رابطه با این بازی‌ها هیجان زده است اما در حقیقت بیشتر از آن علاقه‌مند به بازی‌هایی است که هنوز چیزی در رابطه با آن‌ها نمی‌داند. او در این باره گفت:
من انتظار دارم برای مثال امروز سازنده‌ای که تا به حال حتی نمی‌دانستیم وجود خارجی دارد با چیزی فوق العاده رو به جلو قدم بگذارد. با توجه به تجربه ما در عرضه پلتفرم‌های مختلف چیزی که بیشتر از همه مرا هیجان زده می‌کند این است که همیشه استودیو یا تیمی که ما انتظاری از آن نداریم با ایده‌هایی جدید رو به جلو قدم می‌گذارد و همه را مات و مبهوت خودش می‌کند.
در رابطه با قیمت نیز یوشیدا رقم مشخصی برای نسخه مصرف کننده‌ی پروژه مورفیوس اعلام نکرد اما توضیح داد که هدف سونی ارائه دستگاهی با پایین‌ترین قیمت ممکن است. وقتی که از او در رابطه با رقمی که برای قیمت اصلی در ذهن دارند سوال پرسیده شد او اینگونه جواب داد:
تا جایی که امکان دارد پایین‌ترین قیمت ممکن. ما در رابطه با رقم مشخصی صحبت نمی‌کنیم اما همانطور که می‌دانید قضیه بازار کنسول‌ها است. ما همیشه سعی می‌کنیم سخت افزاری با پایین‌ترین قیمت ممکن را ارائه دهیم تا افراد بیشتری قادر به خرید آن باشند و سازندگان بتوانند بازی‌های بیشتری بسازند و بازار را شکل دهند. لذا برای پروژه مورفیوس نیز همین رویه را پیش خواهیم گرفت.
یوشیدا چندی پیش تایید کرد که هسته اصلی سخت افزار پروژه مورفیوس تقریبا به اتمام رسیده و سونی برنامه‌ای برای عرضه نسخه بی‌سیمِ این دستگاه ندارد. هرچند که تاریخ عرضه مشخصی برای نسخه مصرف کننده‌ی پروژه مورفیوس اعلام نشده است اما طبق صحبت‌های سونی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ می‌توانیم منتظر این هدست واقعیت مجازی باشیم. آخرین نسخه از این دستگاه که در طی همایش توسعه دهندگان بازی ۲۰۱۵ نمایش داده شد دستخوش تغییرات و بهینه سازی‌های متفاوتی هم در طراحی و هم در تکنولوژی نسبت به قبل شده بود. شما می‌توانید نگاه نزدیک زومجی به این دستگاه را از طریق این لینک مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده