نویسنده: زومجی زومجی
// دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰

کلیف بلزینسکی از هدست واقعیت مجازی HTC Vive می‌گوید

به نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی  وایو، که توسط دو شرکت اچ‌تی‌سی و ولو ساخته می‌شود، یکی از طرفداران بزرگ خود را پیدا کرده است. این طرفدار، کسی نیست به جز کلیف بلزینسکی، سازنده سری Gears of War که این هدست را جادویی توصیف می‌کند! همراه زومجی باشید.

درطول برگزاری رویداد PAX East شاهد برگزاری پنل اختصاصی پروژه بعدی بلزینسکی یعنی Project Bluestreak بودیم. در جریان برگزاری این پنل، افراد حاضر از او درباره واقعیت مجازی سوال کردند. بلزینسکی که پیش از این یکی از سرمایه گذاران اصلی برای شروع پروژه واقعیت مجازی آکیولوس بود، می‌گوید بالارفتن رقابت در این حوزه را دوست دارد. او می‌گوید دستگاه واقعیت مجازی آکیولوس دیگر تنها بازیکن بزرگ در این بازار نیست. به عقیده او، این سطح از رقابت به طور کلی برای حوزه واقعیت مجازی بسیار مفید است. در طی صحبت‌های او و حاضرین در رویداد PAX East ، ویمی‌گوید درباره هدست واقعیت مجازی وایو بسیار هیجان زده و مشتاق است. او در ادامه اضافه می‌کند که با دیدن این تکنولوژی، بسیار شگفت زده شده بود: «تجربه آن، مثل تجربه اولین زمانی بود که به دیزنی‌لند رفتم. این تجربه واقعا جادویی بود». البته بلزینسکی هم مثل دیگر افراد معتقد است که واقعیت مجازی، به یک دستگاه همه‌گیر و همگانی تبدیل نخواهد شد، یا درواقع بهتر است بگوییم دستگاه‌های واقعیت مجازی، محصولاتی نیستند که به صورت روزانه آن‌ها را در هر سمتی مشاهده کنیم. پیش ازاو،  پیتر براون سردبیر وبسایت گیم‌اسپات از نزدیک این هدست واقعیت مجازی را امتحان کرده بود. به عقیده او، وایو می‌تواند دیگر رقبای خود در بازار واقعیت مجازی را از میان بردارد:

وایو یک هدست بسیار عالی است، اما هدست‌هایی نظیر آکیولوس ریفت و پروژه مورفیوس سونی نیز همینطور هستند، هدست‌هایی که در یک ساله گذشته، بهبودهای زیادی را به خود دیده‌اند. اما بعد از تماشای دمو بر روی وایو، باید بگویم که ولو از هم اکنون به عنوان شرکت پیشتاز در رقابت واقعیت‌های مجازی، شناخته می‌شود.

درحال حاضر بلزینسکی بر روی بازی خود با نام Project Bluestreak کار می‌کند، یک بازی تیراندازی است که به صورت مجانی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی توسط  شرکت Nexon منتشر خواهد شد. پیش از این بلزینسکی تایید کرد که این پروژه، با موتور آنریل 4 ساخته می‌شود. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده