نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰

طراح ارشد The Witcher 3: Wild Hunt از مزایای قدرت کنسول‌ های نسل هشتم می‌ گوید

دِیمیِن مونیِر، طراح ارشد بازی The Witcher 3: Wild Hunt در جریان نمایشگاه PAX East 2015 صحبت‌های جالبی را در رابطه با قدرت کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی و مزایای کار با آن‌ها کرده است. با زومجی و صحبت‌های طراح ارشد بازی The Witcher 3  همراه باشید.
سی‌دی پراجکت رد در زمان تولید The Witcher 3: Wild Hunt قصد داشته شبیه‌سازی کامل را برای سیستم فیزیک بازی انجام دهد، اما نه تنها انجام این کار بسیار پرهزینه (هم از نظر مالی و هم از نظر توانایی سخت‌افزارها) بود، بلکه سازندگان باید در هر زمان شخصیت‌های فرعی و هیولاهای بازی را در انجام کارهای مختلف هدایت می‌کردند. با این حال در بازی خانه‌ی از بین رفته‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را تخریب کنید. انجام این کار هیچ فایده‌ای ندارد، اما به لطف قدرت کنسول‌های نسل‌بعدی انجام آن امکان‌پذیر است. هرزمان که شخصیت‌های فرعی تصمیم می‌گیرند به نقطه‌ای بروند، از قدرت پلتفرم‌ها استفاده می‌شود. زمانی که ۳۰ تا ۴۰ شخصیت‌ فرعی و هیولا در صحنه وجود داشته باشد، کنترل آن‌ها برای سازندگان بسیار مشکل می‌شود، اما با وجود پلتفرم‌های نسل هشتم، انجام این کار هم ممکن است. امکان ظاهرشدن هیولاها در مکانی دورتر از جایی که شما حضور دارید وجود دارد. اگر در بازی گوزنی را بکشید، بوی این حیوان در منطقه می‌پیچد و موتور بازی با تخمین‌هایی که می‌زند، هیولاهایی که در آن منطقه وجود دارند را به سمت این بو می‌کشاند. اگر هیولاهایی از نژادهای مختلف به سمت این بو بیایند، شاید بر سر این گوزن با یکدیگر مبارزه کنند. در بازی امکان مبارزه‌های بزرگ میان شخصیت‌های فرعی بدون دخالت بازیکن وجود دارد. The Witcher 3 (12) در یکی از صحنه‌های بازی، بازیکن زمانی که بر اسب خود سوار بود توسط راهزنانی مورد هجوم قرار گرفت. بازیکن و راهزنان با یکدیگر وارد مبارزه شدند، اما ناگهان هیولاهای وحشتناکی از جنگل به سمت این صدا آمدند و باعث وحشت اسب‌های دو گروه شدند و پس از آن، هیولاها راهزنان را سلاخی کردند. درنهایت، ساخت بازی برای کنسول‌های نسل هشتم به سازندگان اجازه‌ی اضافه کردن شخصیت، هیولا و جزئیات مختلف مثل ترسیدن اسب‌ها و فرار آن‌ها از منطقه را داده است. طی روزهای اخیر مصاحبه‌‌ای با جوناس مَتسون از استودیو سی‌دی پِراجکت رِد انجام شد و وی در رابطه با زندگی وحشی در بازی The Witcher 3: Wild Hunt توضیحات جالبی را داد:
موجودات مختلف در مناطق گوناگون وجود دارند. شیوه‌ی رفتار و الگوی حرکت هر موجود با دیگری متفاوت است. بنابراین در بازی، خرس‌ها مشغول ماهی‌گیری، گرگ‌ها در گروه‌های خود و موجودات خطرناک در دل غارها مخفی شدند.
متسون همچنین تایید کرد سطح (Level) موجودات بازی با شخصیت شما بالا نمی‌رود. The Witcher 3: Wild Hunt شما را مجبور می‌کند در هر منطقه با احتیاط وارد شوید، چراکه مشخص نیست در گوشه و کنار این دنیا چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشد.
در بازی باید نگران آب و هوا هم باشید. زمانی که هوا طوفانی است نباید داخل آب بروید، چراکه کنترل شخصیت یا قایق در این وضعیت بسیار دشوار است. در آب و هوای بارانی هارپی‌ها (یکی از موجودات بازی که قابلیت پرواز دارند) به شما حمله و کشتی شما را تکه پاره می‌کنند.
منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده