نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

مایکروسافت تایید کرد: سرویس ایکس‌ باکس لایو روی PC رایگان خواهد بود

اگرچه قابل پیش‌بینی بود اما مایکروسافت به صورت رسمی تایید کرد که کاربران ویندوز ۱۰ برای انجام بازی‌های آنلاین در بستر ایکس‌باکس لایو نیازی به خرید حق اشتراک گُلد ندارند، سرویسی که کاربران کنسول‌های بازی این شرکت برای انجام بازی‌های آنلاین نیاز به عضویت در آن دارند.
فروش حق اشتراک سرویس گُلد قسمتی از درآمد بخش ایکس‌باکس مایکروسافت را تامین می‌کند. سرویسی که روی پلتفرم ایکس‌باکس سالانه ۶۰ دلار هزینه دارد و کاربران باید برای تجربه بازی‌های آنلاین، این سرویس را خریداری کنند. لَری هِرب که بیشتر با نام Major Nelson شناخته می‌شود، تایید کرد که کاربران ویندوز ۱۰ برای بهره‌بردن از بازی‌های آنلاین، نیازی به خرید حق اشتراک سرویس گُلد ندارند. یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر در سوالی از او پرسید که وقتی سرویس ایکس باکس لایو برای ویندوز ۱۰ عرضه شود، نیاز به پرداخت حق اشتراک دارد؟ لَری در پاسخ به او گفت:
چیزی تغییر نکرده است و ایکس‌باکس لایو گُلد به صورت رایگان روی ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد و کاربران می‌توانند به صورت رایگان به انجام بازی‌های آنلاین از طریق تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی بپردازند.
سرویس ایکس‌باکس لایو، ژانویه سال جاری میلادی و در جریان کنفرانس مایکروسافت درباره ویندوز ۱۰ برای این ویندوز معرفی شد و بسیاری از قابلیت‌های این شبکه روی ایکس‌باکس مانند چَت، لیست دوستان و صفحه فعالیت‌ها روی کامپیوترهای شخصی نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر نیز بعضی از مخاطبان بازی‌های ویدیویی روی کامپیوترهای شخصی می‌توانند این قابلیت‌ها را در نسخه پیش‌نمایش ویندوز تجربه کنند. ویندوز ۱۰ سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و ایکس‌باکس لایو نیز جزوی از این ویندوز خواهد بود. این شبکه در هنگام عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰، قابلیت استریم بازی‌های ایکس‌باکس به PC و انجام بازی بین این پلتفرم‌ها را نیز خواهد داشت. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده