نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

مدیر بخش بازی‌ های مستقل ایکس‌ باکس از سیاست‌ های این بخش می‌ گوید

کریس چارلا، رئیس بخش بازی‌های مستقل ایکس‌باکس (ID@Xbox) عقیده دارد سیاست‌های مایکروسافت در برابر بازیسازان مستقل زیاد هم سخت‌گیرانه نیست. با زومجی و اظهارات چارلا در این رابطه همراه باشید.
زمانی که بخش ID@Xbox راه‌اندازی شد، سیاست‌های سفت و سخت مایکروسافت مورد انتقادات شدید مخاطبان قرار گرفت. یکی از سیاست‌های مایکروسافت در قبال بازیسازان مستقل این بود که آن‌ها باید بازی‌ خود را ابتدا یا به صورت همزمان روی پلتفرم‌ آن‌ها منتشر کنند. اگر بازی‌ای ابتدا روی پلتفرم دیگری عرضه می‌شد، مایکروسافت دیگر اجازه‌ عرضه‌ی آن روی پلتفرم‌های خود را نمی‌داد. در آن زمان مایکروسافت گفت شاید در این زمینه برای برخی از سازنده‌ها و بازیسازان استثنا قائل شود، اما برخی از سازندگان مستقل که از این حرکت مایکروسافت خشمگین بودند، به شدت از سیاست‌های این کمپانی انتقاد کردند. با این حال طی ماه‌های اخیر، مایکروسافت با معرفی بازی‌هایی چون Wasteland 2 ،Shovel Knight و Elite: Dangerous نشان داد سیاست‌های غلط خود در گذشته را کنار گذاشته است. باوجود این اتفاقات، چارلا در صحبت‌های خود گفت تغییر خاصی در سیاست‌های مایکروسافت در این زمینه شکل نگرفته است:
تمام خواسته‌ی ما از سازندگان این است که نزد ما بیایند و با ما صحبت کنند. به عنوان مثال اگر سازنده‌ای باید بازی خود را به صورت قسمتی عرضه کند و به صورت همزمان، زمان کافی برای انتشار بازی خود روی پلتفرم‌های دیگر را ندارد، ما آن‌ها را درک خواهیم کرد. هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
چارلا در ادامه گفت مایکروسافت از سازندگان درخواست کرده اگر بازی‌های خود را در تاریخ دیگری برای کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه می‌کنند، با افزودن محتویات جدید حس تازه‌ای به آن بدهد. به‌عنوان مثال نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی Shovel Knight شامل محتویاتی از بازی Battletoads است. مایکروسافت ID@Xbox را روی ویندوز ۱۰ هم می‌آورد و براساس صحبت‌های چارلا، هیچ محدودیتی برای سازندگان در این بخش وجود ندارد. نظر شما در رابطه با سیاست‌های مایکروسافت و تغییرات انجام شده در آن چیست؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده