نویسنده: فرشید معتمد
// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸

مشخصات کامل کارت گرافیک TITAN X منتشر شد

همانطور که در خبر قبلی از GDC 2015 خواندید، شرکت اِنویدیا پرچمدار جدید گرافیکی خود را معرفی کرد اما اطلاعات منتشر شده از آن تنها محدود به حافظه‌ی گرافیکی 12 گیگابایتی،  3072 واحد پردازشی و 8 میلیارد ترانزیستور بکار رفته در آن بود. در ادامه با مشخصات کامل تایتان ایکس همراه باشید.
اکنون مشخصات کامل این کارت منتشر شده است که در جدول زیر می‌توان آن را با کارتهای همرده مقایسه کرد:
ption id="attachment_21181" align="aligncenter" width="661"]مشخصات فنی کارت تایتان ایکس مشخصات فنی کارت تایتان ایکس
همانطور که می بینید این کارت بر پایه‌ی تراشه‌ی کامل نسل ماکسوِل با نام GM200 طراحی شده و قدرت تمام عیار این نسل را بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش خواهد گذاشت. تاکنون تمام کارت‌های گرافیکی سری 9XX از اِنویدیا بر پایه‌ی تراشه‌ی کوچکتر GM204 تولید شده‌اند که تنها ۲۰۴۸ واحد پردازشی سایه‌زن داشت اما GM200 دارای بیشترین تعداد این واحدها یعنی ۳٠٧٢ واحد کامل است.عرض باند حافظه‌ی این کارت هم از ۲۵۶ بیت در کارتهای گرافیک جیفورس ۹۸۰ و ۹۷۰ به ۳۸۴ بیت در تایتان ایکس ارتقا پیدا کرده که در کنار تراشه‌های حافظه‌ی GDDR5 با سرعت فرکانس ۷ گیگابیت بر ثانیه می تواند در کل پهنای باندی با سرعت شگفت انگیز ۳۱۷ گیگابایت بر ثانیه را رقم بزند که قطعا برای کسانی که در رزولوشن‌های QHD و 4K بازی می کنند خبر خوبی به حساب می‌آید.
ption id="attachment_21230" align="aligncenter" width="650"]رونمایی از تایتان ایکس رونمایی از تایتان ایکس
این کارت از نظر مشخصات ظاهری و مدل خنک کننده تقریبا مشابه‌ی کارتهای قبلی سری تایتان است اما با تغییرات کوچکی که در اینجا و آنجا می توان دید و البته تغییری که در پوشش نیکلی خنک کننده‌ی آن ایجاد شده است. در زیر فن کارت می توان یک لامپ LED سبز رنگ زیبا را دید و در طرف دیگر کارت هم لوگوی بزرگ TITAN که با نور سفید رنگ روشن شده ‌است. منبع: Guru3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده