نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۰

اکتیویژن و دیزنی، عوامل موفقیت‌ مجسمه‌های آمیبو در غرب

نینتندو معتقد است موفقیت مجسمه‌های شخصیت‌های مختلف بازی‌هایش که به آمیبو معروف هستند را مدیون بازی‌های Skylanders و Disney Infinity است. با زومجی همراه باشید.
ساتورو ایواتا، مدیرعامل نینتندو در سخنرانی خود درباره‌ی درآمدهای شرکت در پایان سال مالی قبلی، به سوالاتی پیرامون اختلاف فروش آمیبو در مناطق مختلف دنیا و میزان وابستگی آن‌ها به بازی‌ها پاسخ داد.
وقتی صحبت از دسته‌بندی مجسمه‌ها و سرگرمی‌های مربوط به بازی می‌شود، دو مجموعه‌ی بزرگ خودنمایی می‌کنند: اکتیویژن Skylanders را چهار سال پیش منتشر و دیزنی هم Disney Infinity را دو سال پیش عرضه کرد. با این حال، قبل از این که ما آمیبو را عرضه کنیم، آمار مشتری‌هایی که از ایده‌ی کلی این دسته‌بندی محصولات آگاه بودند، تفاوت بسیاری در ژاپن با دیگر نقاط دنیا داشت. به عنوان مثال، مجسمه‌هایی که در قفسه‌های یک مغازه در قسمت بازی‌های رایانه‌ای قرار داشتند و وقتی آن‌ها را می‌خرید و از آن‌ها استفاده می‌کنید، اتفاق بسیار جالبی می‌افتد.
بر اساس صحبت‌های ایواتا، مخصوصاً در آمریکا بازار بسیار بزرگی برای این نوع مجسمه‌ها به وجود آمده است در حالی که این دسته‌بندی از محصولات هنوز مدتی زمان در ژاپن لازم دارند تا به نتیجه برسند. ایواتا همچنین اظهار می‌کند که توزیع‌کننده‌های ژاپنی در ابتدا روی خوشی به اسباب‌بازی‌های آمیبو نشان ندادند چرا که اندازه‌ی آن‌ها را کمی بزرگ می‌دانستند و معتقد بودند قیمتشان برای یک مجسمه، در بازار ژاپن زیاد است. بر خلاف این موج منفی، نینتندو کار خودش را انجام داد و آمیبوهایی که امروز می‌بینیم را عرضه کرد، با این ایده که آن‌ها مناسب‌ترین محصول برای بازار‌های جهانی هستند.2819906-4606548468-22362 ایواتا همچنین اعلام کرد که نینتندو در حال آزمایش شکل‌های دیگری از آمیبو، غیر از مجمسه‌های پلاستیکی است. قبلاً آمیبوهایی به شکل یک کارت در اکتبر سال گذشته معرفی شده بودند. از زمان عرضه‌ی این مجسمه در سال گذشته، بیش از ۵.۷ میلیون عدد از آن‌ها به فروش رفته است. نینتندو اخیراً قیمت چند مدل از آن‌ها را کاهش داده و از ۱۳ دلار به ۱۰ دلار رسانده است. انتظار می‌رود مدل‌های جدیدی از آمیبوها این ماه عرضه شود که شامل شخصیت‌های چاریزارد، پک‌من، لوسینا و چند شخصیت دیگر است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده