نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

GDC 2015: مایکروسافت بازی‌های ایکس‌باکس را برای هولولنز عرضه خواهد کرد

فیل‌اسپنسر امروز در جریان همایش توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵ تایید کرد مایکروسافت در نظر دارد تا بازی‌های پلتفرم ایکس‌باکس را برای هدست واقعیت افزوده این شرکت یعنی هولولنز عرضه کند. در ادامه با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
فیل‌ اسپنسر در شروع صحبت‌های خود در جریان کنفرانس مایکروسافت در همایش توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵ به این موضوع اشاره کرد که سرگرمی و بازی‌های ویدیویی در مسیری بحرانی قرار دارند و معرفی عنصری جدید و عرضه آن به مشتریان می‌تواند بازی‌های ویدیویی و سرگرمی را از این مسیر خارج کند. او در ادامه نطق خود تایید کرد که استودیوهای زیر نظر مایکروسافت در تلاش هستند تا تجربه‌ای سازگار و مطابق با هدست واقعیت افزوده هولولنز ایجاد کنند. اما سرانجام مایکروسافت این مسیر را برای دیگر توسعه‌دهندگان نیز باز خواهد کرد. مایکروسافت در کنفرانس خبری خود گفت:
در حالی که بسیاری از کاربران و صنایع از ویژگی‌های هولولنز و هرچیزی که در محاسبات هولوگرافیک استفاده خواهند کرد، بازی‌های ویدیویی یک فرصت بزرگ در این حیطه به شمار می‌آید.
اسپنسر در اوایل این کنفرانس خبری به این موضوع اشاره کرد که بازی‌های ویدیویی نقشی مهم در اکوسیستم نرم‌افزاری روی کامپیوترهای شخصی، تلفن‌های هوشمند و مشخصا، کنسول‌های بازی دارد و مایکروسافت نیز ظاهرا هولولنز و ویندوز هولوگرافیک را از این قضیه مستثنا نمی‌داند. اسپنسر به این موضوع نیز اشاره کرد که سازندگانی که قصد ساخت محتوا برای هولولنز را دارند باید در برنامه مخصوص توسعه‌دهنگان ویندوز که با نام ویندوز اینسایدر شناخته می‌شود ثبت نام کنند تا بتوانند به APIهای هولونز دسترسی داشنته باشند. به طور قطع خبرهای بیشتری از بازی‌های ویدیوی در بستر هولولنز در کنفرانس اختصاصی مایکروسافت در ماه آینده خواهیم شنید و البته هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی می‌توانیم این هدست واقعیت افزوده جالب و منحصر به فرد را تجربه کنیم.
کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده