نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

AMD و انتشار نتایج حاصل از بروز رسانی جدید 3DMark

امروز شرکت  اِی‌اِم‌دی هم به جمع بررسی کنندگان آزمایش جدید 3DMARK پیوسته و نتایج اختصاصی سخت افزار خودش را منتشر کرده است. برای دیدن این نتایج با زومجی همراه شوید.
همان‌طور که در خبر آزمایش دایرِکت‌ایکس ١٢ در 3DMark  گفته بودیم، شرکت Futuremark بروزرسانی جدیدی را برای  3DMARK 2013 منتشر کرده که میزان سربار در APIهای مختلف را با سخت افزار معین می‌سنجد. طولی نکشید که حالا شرکت اِی‌اِم‌دی هم نتایج اختصاصی خود را در این بنچمارک منتشر کرده و از کارت گرافیکی قدرتمند Radeon R9 290X و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای FX-8370 در بررسی خود استفاده کرده است.
ption id="attachment_25190" align="aligncenter" width="700"]میزان بهره گیری بهینه‌ی دایرِکت‌ایکس ١٢ از سخت افزار میزان بهره گیری بهینه‌ی دایرِکت‌ایکس ١٢ از سخت افزار
آزمایش جدید در ابزار 3DMark می‌تواند API های مختلف را تا سقف گلوگاه شدن تحت فشار قرار داده و حداکثر میزان درخواست ترسیم در هر ثانیه و همچنین در هر فریم را در دایرِکت‌ایکس ١١، دایرِکت‌ایکس ١٢  و همین‌طور Mantle بدست آورد. البته در اینجا اِی‌اِم‌دی در نشان دادن نتایج Mantle محتاطانه عمل کرده و در ضمن مطابق توصیه‌ی سازنده‌ی این بنچمارک، از گنجاندن نتایج کارت‌های گرافیکی مختلف از برند‌های دیگر هم در این بررسی خودداری کرده و تنها از کارت‌های گرافیکی R7 260X و R9 290X استفاده کرده است. به نظر می‌رسد که دایرِکت‌ایکس ١٢  تاثیر غیر قابل انکاری روی مقیاس پذیری و بهبود راندمان پردازش‌های موازی در پردازنده‌های مدرن امروزی دارد. در ادامه چگونگی همگام بودن افزایش راندمان در اجرای دایرِکت‌ایکس ١٢  را در حالت‌های ٢ هسته‌ای تا ٨ هسته‌ای مشاهده می‌کنید.
ption id="attachment_25191" align="aligncenter" width="700"]مقیاس پذیری تعداد هسته ها نسبت به تعداد ترسیم های ممکن در دایرِِکت‌ایکس ١٢ مقیاس پذیری تعداد هسته ها نسبت به تعداد ترسیم های ممکن در دایرِکت‌ایکس ١٢
با وجود این‌که نتایج اِی‌اِم‌دی بسیار امیدوار کننده است، هنوز هم این نتایج را نباید ملاک برآوردِ راندمان واقعی در عناوین بازی‌های آینده محسوب کرد، چرا که عوامل مهم دیگری هم در بازدهی آنها دخیل هستند. با این حال انتظار داریم دایرِکت‌ایکس ١٢  و بازی‌های قدرت گرفته از آخرین API را در پایان سالِ میلادیِ جاری شاهد باشیم. منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده