// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲

GDC 2015: با Magicka 2، اولین بازی کنسولی استودیو پارادوکس آشنا شوید

پارادوکس اینتراکتیو نسخه‌ی آلفای بازی Magicka 2 را به نمایشگاه 2015  GDC امسال آورده است. این اولین بازی کنسولی این استودیو است که برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. با زومجی برای اولین نگاه به این بازی همراه باشید.
این استودیوی سوئدی که درگذشته تنها برای رایانه‌های شخصی بازی ساخته است، اکنون با امید موفقیت بیشتر، پا به دنیای کنسول‌ها گذاشته است و دست به ساخت شماره‌ی دوم Magicka 2  برای کنسول خانگی پلی ‌استیشن 4 زده است. این بازی به خوبی با دسته‌یDualShock 4 هماهنگ شده و دارای بخش چندنفره و Co-op محلی (Local) خواهد بود. Magicka 2 مانند نسخه اول، در سبک نقش آفرینی با طعم کمدی، داستان چهار جادوگر را روایت می‌کند. بازیکنان می‌توانند از عنصر‌هایی مانند آتش، الکتریسیته و یخ برای ساخت اسپل‌های قدرتمند استفاده کنند. به عنوان مثال با یکی کردن طلسم ‌های آتش و الکتریسیته می‌توانید طلسم شعله‌‌ای برای عبور از زنجیره‌ی دشمنان خود ایجاد کنید. Magicka_2_7.0 در Magicka 2، چهار بازیکن به طور همزمان پشتیبانی می‌شوند. شما با دوستانتان می‌توانید در خانه‌ی خود بازی کنید یا از طریق اینترنت با یکدیگر همراه شوید . این بازی هم به صورت محلی (Local) و هم به صورت آنلاین قابل انجام است. بازیکنان قادر به ورود و خروج از حالت آنلاین به صورت بلادرنگ هستند و طبیعتاMagicka 2 توانسته تعادل هوشمندانه‌ای در این رابطه  ایجاد کند. بازی در کنار حالت چندنفره، روایت داستانی نیز دارد. بازیکنان می‌توانند در حالت ماجراجویی با گیم‌پلی شش تا هشت ساعته همراه شوند. علاوه بر حالت داستانی هشت ساعته، حالت چالشی (challenge) نیز به این بازی افزوده شده تا بازیکنان برای به چالش کشیدن خود با امواجی سهمگین از طرف دشمنان روبرو شوند. بازیکنان با اتمام حالت چالشی و ماجراجویی، برخی از محتواها مانند آثار (artifacts)، آیتم‌های افزایش قدرت و برخی آیتم‌ها برای تغییر ظاهر را آزاد می‌کنند. برای مثال با اعمال یکی از آثار بر روی اسپل یخ، می‌توانید سرعت بازیکن را دوبرابر کنید. ماتیاس ویکینگ سرپرست استودیو و تهیه‌کننده اجرایی Magicka 2 می‌گوید که سونی در گذشته با آنها در رابطه با آوردن بعضی از بازی‌هایشان برروی پلی‌استیشن 3 وارد گفتگو شده بود. او در ادامه گفت:
بار اول که با سونی در رابطه با این موضوع گفتگو کردیم، فرآیند ساخت بازی برای پلتفرم پلی‌استیشن بسیار پیچیده بود. ما به آنها گفتیم که شاید اکنون زمان مناسبی برای این کار نباشد. آن زمان به ساخت بازی برای رایانه‌های شخصی ادامه دادیم تا اینکه سونی باری دیگر پیش از معرفی پلی‌استیشن 4 به ملاقات ما آمد و آنها، ازکارهای متفاوتی به ما گفتند که می‌توانیم انجام دهیم . پیشنهاد آنها قابل قبول بود و در نتیجه آن را قبول کردیم. به آنها گفتیم بیاید انجام دهیم، بیایید امتحان کنیم! Magicka بازی‌ مناسبی برای کنسول‌ است.
Magicka2_4.0.0 چیزی که ما را شگفت‌زده کرد، هماهنگی طبیعی بازی با دسته‌ی DualShock 4‌ است. چهار دکمه سمت راست دسته دکمه‌های پشتی به خوبی برای ترکیب هشت طلسم با یکدیگر  کاربرد دارند. دو آنالوگ وسط  دسته به خوبی برای حرکت و انجام دقیق طلسم ها کار می کنند. دکمه‌های جهت دار نیز به ما امکان انجام طلسم‌های قدرتمند، مانند فعال کردن طلسم سرعت  و امکان بازگرداندن سلامتی دوستان را می‌دهد. سایر دکمه‌ها نیز برای تغییر سلاح‌ها یا افزایش قدرت عنصرها قابل استفاده هستند. بازی Magicka 2 در محیطی رنگارنگ اما بسیار پویا و دوست‌داشتنی انجام می‌گیرد.  در بازی لحظه‌ای با صحنه‌های خنده‌دار روبرو شده و در لحظه‌ای دیگر با مبارزاتی کلاسیک مانند برخورد شمشیرها و پرواز جادو‌ها در آسمان روبرو می‌شوید. بعضی اوقات در هنگام انجام بازی، قسمت‌هایی از نقشه شما را به یاد Game of Thrones  خواهد انداخت. اشکال هندسی زیبا، عمق پایین مناطق بازی و کوه‌های عظیم در یخبندان شمال، این حس را به شما می‌دهد که ظاهرا استودیوی پارادوکس یک فیلم تبلیَغاتی از بازی آینده Game of Thrones ساخته است (همانطور که می‌دانید شایعاتی در رابطه با ساخت بازی‌ استراتژیک از سری Game of Thrones توسط استودیوی پارادوکس وجود دارد). استودیوی پارادوکس بازی Magicka 2 را برای دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 در نیمه دوم ۲۰۱۵ عرضه خواهد کرد. احتمال دارد پارادوکس در امتداد رویه‌ی خود در عرضه‌ی نسخه‌ اصلی این بازی برای رایانه‌های شخصی، قیمت آن را ۱۰ دلار تعیین کند. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده