// پنجشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲

نینتندو: ما به اجبار وارد صنعت بازی های موبایل نشدیم

چرا نینتندو بالاخره بعد از سال‌ها انکار و تکذیب ورودش به صنعت بازی‌های موبایل را رسما اعلام کرد؟ با توجه به صحبت‌های ایواتا رئیس کمپانی این اتفاق قطعا از روی اجبار نبوده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
هفته پیش کمپانی نینتندو در بخش پرسش و پاسخ کنفرانسی در کشور به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. با توجه به ترجمه انگلیسی منتشر شده ما متوجه شدیم که ایواتا توضیحات بیشتر و عمیق‌تری درباره اینکه چرا آن‌ها چنین تصمیم دراماتیکی گرفته‌اند ارائه داد. او در این باره گفت که:
رسانه‌های مختلفی در گزارش‌های خود نوشته بودند که نینتندو اجبارا بارها برای ورود به عرصه بازی‌های موبایل تلاش کرده بود، اما من فکر نمی‌کنم که اصلا در طی این سال‌ها اجباری حس کرده باشیم. قطعا نیاز به گفتن این مسئله نیست اما ما متوجه هستیم که اگر یک کمپانی خود را دائما همراه با مسیر تغییرات دنیا وفق ندهد، خیلی زود به بن بست می‌رسد، ولی من قصد دارم که تاکید کنم همکاری ما با کمپانی DeNA به دلیل نداشتن انتخابات بهتر یا از روی اجبار صورت نگرفته است.
ایواتا همچنین درمورد اینکه چرا نینتندو کمپانی DeNA را به طور خاص برای ورود به عرصه بازی‌های موبایل انتخاب کرده است توضیح داد که آن‌ها در طی بحث‌هایی که قبل از شروع با کمپانی همکار داشته‌اند متوجه شدند که DeNA در رابطه با این بازار اطلاعات بسیار زیادی دارد، اطلاعاتی که حتی خود نینتندو از آن‌ها بی بهره بوده است. همکاری با این کمپانی به نینتندو اجازه خواهد داد که به آرامی با مسائل تخصصی در زمینه بازی‌های موبایل بیشتر آشنا شوند و همچنین بتوانند بسیار سریع‌‌تر بازی‌های مختلف تولید کرده و به بازار عرضه کنند. ایواتا در ادامه گفت:
به همین دلایل اشاره شده بود که من گفتم که این تصمیم گیری از نبود گزینه‌های بیشتر یا بهتر نبوده است. در حقیقت نینتندو پیشنهادات بسیار زیادی از کمپانی‌های مختلف دریافت کرده بود و در بین آن‌ها با دقت کمپانی DeNA را انتخاب کرد.
شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با همکار نینتندو به این لینک مراجعه کنید. همچنین یکی از تحلیل گران اعتقاد داشت که ورود نینتندو به عرصه بازار موبایل شاید کمی دیر باشد (نینتندو قصد دارد تا حداقل یک بازی موبایل را در سال ۲۰۱۵ عرضه کند). ایواتا در این باره مخالفت کرده و پاسخ داد که:
من فکر می‌کنم این مسئله که آیا ورود ما به این عرصه دیر بوده است یا زود با توجه به محصولاتی که در طی سال‌های پیش رو تولید خواهیم کرد سنجیده شود و احتمالا پس از آن تصمیم ما را به عنوان بهترین زمان ممکن تایید خواهید کرد. نظر شخصی من این است که زمان مناسب باید توسط چندین عامل متفاوت دیده شود مانند برخوردهای مختلف ما با مردم، طوری که بحث‌های داخلی ما پیش رفته است و به طور همزمان ایده‌هایی که در طی این فرایند تولید کرده‌ایم. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ثابت کنیم در بهترین زمان ممکن وارد این صنعت شده‌ایم.
نینتندو تا به الان هنوز از بازی مشخصی برای پلتفرم‌های موبایل رونمایی نکرده است و طبق گفته‌های خودشان هم به هیچ وجه قصد ندارند بازی‌های Wii U یا 3DS را برای موبایل پورت کنند بلکه بازی‌های در دست ساختشان کاملا جدید و فقط مخصوص این دستگاه‌ها خواهد بود. این کمپانی همچنین محدوده مشخصی از بازی‌ها را در نظر دارد مانند بازی‌های رایگان (free-to-play) که البته ایواتا آن‌ها را شروع رایگان توصیف می‌کند. تصمیم بزرگ نینتندو مبنی بر ورود به صنعت بازی‌های موبایل تا به امروز واکنش‌های بسیار مثبتی از سهام داران دریافت کرده است چرا که پس از اعلام این خبر ارزش سهام‌ این شرکت در بازار بورس تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. نینتندو همچنین در همان زمان اعلام کرد که کار  بر روی ساخت کنسول جدید خود مخصوص بازی‌های رایانه‌ای با اسم رمز NX را شروع کرده است اما قصد ندارد به صورت رسمی تا سال ۲۰۱۶ اطلاعاتی از آن منتشر کند. طبق گفته ایواتا این کنسول بسیار خلاقانه خواهد بود و فقط برای رد شایعات موجود مبنی بر کناره گیری نینتندو از صنعت کنسول‌های بازی از آن صحبت شده است. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده