// پنجشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹

موسس اپل: پیشرفت تکنولوژی می‌تواند یک خطر برای بشریت محسوب شود

استیو وزنیاک - یکی از بنیان‌گذاران اپل می‌گوید اگر ماشین‌ها به همان‌گونه که برخی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، هوشمند شوند، می‌تواند  به یک واقعیت خطرناک برای بشریت تبدیل شوند. در ادامه با زومجی همراه باشید.
وزنیاک که یکی از پرحاشیه‌ترین افراد دنیای تکنولوژی است در جدیدترین مصاحبه‌ی خود گفته است:
افرادی مثل استفان هاوکین و ایلان ماسک پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌اند و موافقم که آینده برای مردم، خطرناک و بسیار بد است. اگر ما این وسایل را برای مراقبت از اطرافیان خود می‌سازیم، سرانجام آن‌ها (تکنولوژی‌ها) سریع‌تر از ما فکر می‌کنند و خود را شر انسان کُند ذهن خلاص خواهند کرد تا کمپانی‌ها را کارآمدتر از قبل به جریان بیندازند.
استفان هاوکین، فیزیکدان مشهور پیش از این گفته بود که هوش مصنوعی می‌تواند «بدترین تهدید برای بشریت باشد». در ضمن ایلان ماسک، بنیان‌گذار کمپانی‌های SpaceX و Tesla تابستان سال گذشته گفت که سیستم‌های هوش مصنوعی بسیار پیشرفته پتاسیل این را دارند که خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای باشند. بیل گیتس نیز درباره‌ی پیشرفت ماشین‌ها نگران است. ووزنیاک در ادامه افزود:
آیا ما همچون خدا قدرتمند خواهیم شد؟ آیا تبدیل به حیوانات خانگی خواهیم شد؟ یا مورچه می‌شویم؟ در این باره چیزی نمی‌دانم. اما وقتی به این موضوع که آیا این ماشین‌های باهوش همانند یک حیوان خانگی  با من رفتار خواهند کرد یا خیر فکر می‌کنم، می‌خواهم رفتار بسیار خوبی با حیوان خانگی‌ خودم داشته باشم.
با توجه به این صحبت‌ها آیا شما پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن سریع ماشین‌ها را نگران‌کننده تلقی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده