// پنجشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۰

جدیدترین بروزرسانی پلی‌استیشن 4 امروز منتشر می شود

بروزرسانی بزرگ ۲.۵۰ پلی‌ استیشن 4 امروز با اسم رمز یوکیمورا (Yukimura) و ویژگی‌های جدید اجتماعی و نرم‌افزاری منتشر خواهد شد. سونی پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن اپ را نیز امروز بروزرسانی می‌کند. در ادامه برای جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.
آخرین بروزرسانی با استفاده از قابلیت توقف/ادامه، به بازیکنان امکان توقف و ادامه سریع اپلیکیشن پس از بردن پلی‌استیشن 4 به حالت استراحت را می‌دهد. علاوه بر این کاربران اجازه‌ی جستجوی دوستان فیس‌بوکی خود را خواهند داشت. شما می‌توانید با دنبال کردن دوستان خود از بازی‌هایی که انجام داده‌اند آگاه شوید. در واقع به نظر می‌رسد که این ویژگی در ادامه برنامه‌ی سونی برای یکپارچگی سایت‌های اجتماعی با کنسول پلی‌استیشن 4 افزوده شده است. کنسول پلی استیشن 4 از این پس با دریافت تروفی، به صورت اتوماتیک تصویری از لحظه‌ی دریافت تروفی را برای اشتراک در سایت‌های اجتماعی ذخیره خواهد کرد. در ضمن بازیکنان از این پس می‌توانند تروفی‌های خود را به سه شکل «تاریخ بدست آوردن»، «تروفی‌های کسب نشده» و «درجه تروفی» دسته‌بندی کنند. شما علاوه بر این می‌توانید برای مرتب شدن لیست تروفی‌های خود بازی‌هایی که صفر درصد تروفی‌های آن را کسب کرده‌اید، حذف کنید. کاربران از این پس قادر به آپلود مستقیم ویدیوهای خود در سایت دیلی‌موشن هستند. به همین ترتیب حساب‌های تایید شده‌ای مانند توئیتر، به حرفه‌ای های صنعت بازی، توسعه‌دهندگان، تولید کنندگان، طراحان و مدیران اجتماعی معرفی خواهند شد. این حساب‌های کاربری تایید شده با دریافت مدال‌هایی مشخص می‌شوند. سونی بازیکنانی که مشکلاتی در بینایی و دست‌های خود دارند را نیز فراموش نکرده است و امکانات جدیدی برای این بازیکنان به دستگاه پلی‌استیشن 4 افزوده است. با بروزرسانی جدید امکان بزرگنمایی تصاویر، سفارشی کردن دکمه‌های کنترلر، معکوس کردن رنگ‌های نمایشگر، قابلیت تبدیل متن به گفتار (text-to-speech) و بزرگنمایی فونت متن اضافه می‌شود. دستگاه پلی‌استیشن ویتا و نرم‌افزار موبایل پلی‌استیشن اپ نیز فردا بروزرسانی‌هایی را دریافت خواهند کرد. پلی‌استیشن ویتا فریمور ۳.۵۰ و پلی‌استیشن اپ بروزرسانی ۲.۵۰ را دریافت می‌کند. این بروزرسانی‌ها در کنار گزینه‌های دسترسی جدیدتر، امکان تغییر کنتراست و تغییر اندازه نوشته ها را فراهم می‌کند. از دیگر جزئیات این بروزرسانی می‌توانید به موارد زیر اشاره کرد:
  • پشتیبانی و برگرداندن اطلاعات هارددیسک توسط USB: شما می‌توانید اطلاعات موجود در هارددیسک پلی‌استیشن 4 را با استفاده از USB پشتیبانی بگیرید.
  • Remote Play و Share Play: بازیکنان از این پس می‌توانند بازی‌هایی که از ۶۰ فریم پشتیبانی می‌کنند را به صورت اتوماتیک برروی همین فریم از طریق Remote Play و Share Play  انجام دهند. بروزرسانی ۳.۵۰ پلی‌استیشن ویتا برای پشتیبانی از این قابلیت منتشر شده است.
  •  ارتقاء Sub-Account: از این پس کاربرانی که به سن ۱۸ سال می‌رسند حساب کاربری زیر مجموعه‌ی آنها به صورت مستقیم از طریق پلی‌استیشن 4 به master account ارتقاء پیدا می‌کند. رفع محدودیت‌های چت و قابلیت اضافه کردن وجه به حساب کاربری برای خرید از فروشگاه بعد از ارتقاء حساب کاربری در دسترس قرار می‌گیرد.
  • اشتراک تروفی‌ها:‌ شما می‌توانید جزئیات تروفی‌های خود را از طریق فیس‌بوک، توئیتر و یا پیام‌رسان کنسول به اشتراک بگذارید.
  • سونی اعلام کرده که قابلیت توقف/ ادامه توسط برخی نرم‌افزارها پشتیبانی نمی‌شود.
منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده