// سه شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹

مدیر عامل توئیچ: این آخرین نسل کنسول‌ های بازی خواهد بود

اگر به صحبت‌های امِت شیِر، مدیرعامل توئیچ اعتقاد دارید، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آخرین نسل کنسول‌های بازی خواهند بود. در ادامه با زومجی همراه باشید.
به گزارش سایت گاردیَن، امِت شیِر در جریان برگزاری اجلاس سران رسانه‌ها که در لندن برگزار می‌شود گفت چرخه‌ی حیات کنسول‌های کنونی طولانی‌تر از تکنولوژی‌های دیگر است ولی به زودی عمر آن‌ها به پایان خواهد رسید:
مشکل اینجاست که هفت سال ارتقاع چرخه‌ی حیات به اندازه‌ی دو سال ارتقاع چرخه‌ی حیات دیگر پلتفرم‌های سخت‌افزاری عملکرد ندارد. این موضوع ذاتا به چگونگی ساخت و تولید کنسول و مدل درآمد‌زایی آن بستگی دارد که به همین خاطر در صورت وجود نسلی دیگر متعجب خواهم شد.
توئیچ تی‌وی، برنامه استریم کننده‌ی بازی‌های ویدئویی به صورت زنده، توسط شیِر در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و در این زمان کوتاه، تولیدکنندگانی را دیده است که سعی در تسریع پیمودن این فرایند دارند. او در ادامه افزود:
آن‌ها باید فرم کاری خود را تغییر دهند. شما قبلا این موضوع را در هر دو کنسول ایکس‌باکس و پلی‌استیشن دیده‌اید که برای بهره‌برداری از سیستم‌ها و بازی‌های خود، قابلیت ارتقاع کمتری را در اختیار دارند. اولین قدم رو به جلو این است که قادر باشید تا پلتفرم سخت‌افزاری را دوباره به کار گیرید. من می‌توانم یک محصول نسخه‌ی ۱.۱ از سوی سونی و مایکروسافت را توصیف کنم که دارای حافظه و سرعت نسبتا بیشتری همانند کارکرد امروزی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها دارد. به نظر من با گذشت زمان به دنبال چیز‌های بیشتری همانند بازار فروش موبایل خواهند بود.
این نظریه‌ی شیِر از روی حسِ تحقق یافتن بیان نشده است، اگرچه او اذعان می‌کند که بازی‌های کنسولی یک مزیت برای کار او محسوب می‌شود:
کنسول‌ها نقش حیاتی در کار ما دارند. آن‌ها برنامه‌های زنده‌ی زیادی را پخش می‌کنند. بازی‌های اندکی هستند که عملکرد بسیار خوبی را به خاطر کنسول‌ها داشته‌اند. به ویژه بازی‌هایی مثل FIFA و Call of Duty. البته بخش عمده‌ای از برنامه‌های زنده‌ تمایل به پخش در رایانه‌های شخصی دارند. اگر می‌خواهید که محصولی فوق‌العاده را تولید کنید، باید آماده رخ‌دادن هر اتقاق خارج از برنامه‌ای باشید. اما بسیاری از مردم ابتدا بخش پوشش برنامه‌های زنده‌ی آن را در نظر می‌گیرند و این بسیار مهم است. این عامل موفقیت بی قید‌ و شرطی را تا زمانی که محصول‌تان سر پا است، برایتان به ارمغان می‌آورد.
به نظر می‌رسد که شیِر در این بحث، کمپانی نینتندوی بیچاره را نادیده‌ گرفته است. هفته‌ی پیش بود که ساتورو ایواتا، مدیر عامل نینتندو اعلام کرد که این کمپانی در حال بر روی یک کنسول جدید با اسم رمزی NX است. نظر شما درباره‌ی این بحث‌ها چیست؟ آیا با صحبت‌های مدیرعامل توئیچ موافقید و نسل هشتم، آخرین کنسول‌ها خواهد بود؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده