نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۰

از این پس موتور بازی‌سازی آنریل ۴ به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد

شرکت اپیک قدم بزرگی جهت جذب توسعه‌دهندگان مستقل به سوی بازی‌سازی خودش برداشته است. این استودیو به تازگی اعلام کرده آنریل انجین ۴ و تمام بروزرسانی‌های آینده‌ی آن، رایگان خواهد بود.
سال گذشته، موتور بازی‌سازی آنریل برنامه‌ی حق اشتراک با هزینه‌ی ماهی ۱۹ دلار را در پیش گرفت. این اولین اقدام اپیک برای تغییر عقیده‌ی توسعه‌دهندگان مستقل نسبت به استفاده از یونیتی و کرای‌انجین بود. کمی بعد از این حرکت، کرایتک نیز برنامه‌ی کم‌هزینه‌ی خود را معرفی کرد. اما حالا اپیک با رایگان کردن موتور بازی‌سازی‌اش، روی دست همه بلند شده است. تیم سویینی، از مسئولین اپیک در وب سایت آنریل می‌نویسد:
شما می‌توانید این موتور بازی‌سازی را به رایگان دانلود کنید و از آن در ساخت و توسعه‌ی بازی، آموزش، معماری، تصویرسازی، واقعیت مجازی، فیلم و انیمیشن استفاده کنید. هنگامی که یک بازی یا برنامه را عرضه کنید، بعد از این که درآمدتان به سه هزار دلار رسید، به ازای هر محصول و به صورت فصلی، پنج دلار به عنوان حق‌التألیف پرداخت می‌کنید. این هماهنگی ساده‌ای بین ما و سازنده است که در آن تنها زمانی ما موفق می‌شویم که شما موفق شوید.
سویینی در ادامه به اینکه چه چیزی باعث تغییر رویه‌ی فروش آنریل انجین شد اشاره می‌کند.
وضعیت فعلی آنریل هم‌اکنون پایدار است و ما متوجه شدیم اگر بتوانیم موانع را برداریم، افراد بیشتری می‌توانند ایده‌های خلاقانه‌ی خود را به ثمر برسانند و آینده‌ی صنعتی را بسازند که همه‌ی ما عاشقش هستیم. به همین خاطر است که ما آخرین مانع را از سر راه آن‌ها برداشتیم و آنریل را رایگان کردیم.
او همچنین توضیح داد هر کس که قبلاً حق اشتراک آنریل انجین ۴ را خریداری کرده باشد، مبلغ سی دلار برای استفاده از فروشگاه این موتور بازی‌سازی دریافت می‌کند. رایگان شدن موتور بازی‌سازی آنریل ۴، اتفاق بسیار بزرگی است. آنریل ابزار انعطاف‌پذیری است و حالا همه به صورت رایگان به آن دسترسی دارند. بسیاری از بازی‌سازان می‌توانند اثرهای بزرگی با آن خلق کنند و تقریباً دیگری چیزی نیست که جلو آن‌‌ها را بگیرد. منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده