// پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

مایکروسافت درباره قانون برابری در برنامه‌ی ID@Xbox می گوید

مایکروسافت همچنان به صحبت‌های خود درباره‌ی ID@Xbox ادامه می‌دهد. رئیس بخش بازی‌های مستقل ایکس‌باکس درباره‌ی قانون برابری در برنامه‌ی ID@Xbox و عدم وجود محدودیت در عرضه‌ی بازی‌های مستقل بر روی ایکس‌باکس می‌گوید. در ادامه با زومجی همراه باشید.
برای آن دسته از کسانی که از این موضوع مطلع نیستند باید بگویم که برنامه‌ی ID@Xbox به تمامی بازی‌سازهای مستقلی که بازی خود را ابتدا بر روی ایکس‌باکس وان یا همزمان با سایر پلتفرم‌ها عرضه کند، کیت توسعه‌ی بازی، موتور بازی‌سازی و از حمایت مایکروسافت به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد. چنین قانونی در آن سوی میدان، در کمپانی سونی وجود ندارد. سایت یوروگیمر با آگوستینو سیمونتا، رئیس بخش بازی‌های مستقل ایکس‌باکس در اروپا مصاحبه‌ای را ترتیب داده و درباره‌ی مشکلات بخش بازی‌های مستقل بحث کرده‌اند. او در ابتدا به صورت واضح توضیح داد تا زمانی که یک بازی به صورت کامل در انحصاری پلتفرم دیگری باشد، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع عرضه‌ی آن از طریق ID@Xbox بر روی ایکس‌باکس وان شود. به همین خاطرمایکروسافت از سازندگان بازی که قبلا بر روی پلتفرم دیگری عرضه شده است، می‌خواهد که در صورت تمایل به این‌جا بیایند و با ما حرف بزنند. ادامه‌ی صحبت‌های او را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:
پس از آن ما می‌توانیم بهترین راه برای رسیدن بازی به بیشترین موفقیت ممکن بر روی پلتفرم خودمان را پیدا کنیم. این پیغام از طرف مایکروسافت به شما ارسال می‌شود: «با ما صحبت کنید، ما می‌توانیم با هم کار کنیم». هیچ محدودیت خاصی در عرضه‌ی بازی‌هایی که قبلا بر روی پلتفرم دیگری عرضه‌ی شده‌ است، وجود ندارد و می‌تواند برای ایکس‌باکس نیز منتشر شود.
سیمونتا در ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره کرد که قانون برابری به صورت کلی باعث ایجاد سوء‌تفاهم شده است. این موضوع امکان‌پذیر نیست که پس از عرضه‌ی یک بازی برای پلی‌استیشن 4، مایکروسافت از طریق برنامه‌ی ID@Xbox اقدام به جذب همان بازی برای ایکس‌باکس وان  کند. اگرچه سیمونتا به شرایط بهره‌مندی از برنامه‌ی ID@Xbox مایکروسافت اشاره نکرد ولی از سازندگان خواست تا برای صحبت‌ کردن درباره‌ی این موضوع به صورت حضوری اقدام کنند. اون همچنین اذعان کرد که قانون برابری هیچ ارتباطی به کنترل کیفیت ندارد. او گفت:
ما فقط می‌خواهیم که با سازندگان صحبتی داشته باشیم تا به آن‌ها یک شانس موفقیت پیشنهاد کنیم و به مصرف کنندگان محصولی تازه را ارائه دهیم.
نظر شما درباره‌ی این صحبت‌ها چیست؟ آیا موافق این سیاست مایکروسافت هستید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده