نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵

نینتندو تسلیم نمی‌ شود؛ کنسول بعدی با نام رمز NX در راه است

نینتندو در کنفرانسی خبری امروز خود اعلام کرد که بالاخره به ساخت بازی‌های موبایل روی خواهد آورد. این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال کار روی کنسول نسل بعدی خود با اسم رمز NX است. در ادامه با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
شاید خیلی تعجب برانگیز نباشد که نینتندو در حال کار روی یک کنسول جدید باشد. ساخت سخت‌افزارهای جدید چندین سال طول می‌کشد و وقتی ما در حال تجربه نسل حاضر هستیم، مهندسین در حال طراحی و ساخت سخت‌افزارها و کنسول‌های آینده هستند. چیزی که ما انتظارش را نداشتیم این بود که نینتندو انقدر زود درباره نسل جدید صحبت کند. نینتندو طی کنفرانس خبری که برگزار کرد از نقشه راه آینده خود صحبت کرد. از این‌که به ساخت بازی‌های موبایل خواهد پرداخت و در حال ساخت و توسعه سخت‌افزار و کنسول جدید خود با نام رمز NX است. نینتندو اطلاعات زیادی راجع به NX ارائه نکرد سَمبُل و معرفی این سخت‌افزارِ جدید حاکی از این است که تعریفی جدید را با خود خواهد داشت و به عنوان یک کنسول جانشین برای نسل حاضر نخواهد بود. NX با سرویس عضویت جدیدی عرضه خواهد شد که به وسیله DeNA (یکی از غول‌های صنعت موبایل ژاپن) توسعه داده می‌شود و جای نینتندو کلاب را خواهد گرفت و دستگاه‌ها و پلتفرم‌های نینتندو و غیر نینتندو مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را یکی و متحد خواهد کرد. بر هیچ کسی پوشیده نیست که Nintendo Wii U آن‌چنان که باید و شاید موفق نشد و به جز چند بازی خوب نتوانست موفقیت‌های کنسول نسل هفتمی نینتندو را تکرار کند و مشتریان استقبال خوبی از این کنسول نکردند. این در حالی است که کنسول‌های رقیب یعنی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند و همین باعث می‌شود که نینتندو تا کی دوام خواهد آورد تا این‌که امید خود را از نینتندو وی‌یو قطع کند و تمام تمرکز خود را روی کنسولی جدید متمرکز کند. nintendo nx این موضوع البته کسانی که اقدام به خرید نینتندو وی‌یو کرده‌اند را خشمگین کند، به همین دلیل عرضه یک سخت‌افزار در کنار نینتندو وی‌یو و شروع به کار NX در کنار این کنسول معنای بیشتری پیدا می‌کند. ایواتا، مدیر ارشد اجرایی نینتندو طی این کنفرانس خبری اعلام کرد که جزییات بیشتری راجه به NX را در سال آینده میلادی خواهید شنید و منتظر خبرهای جدید در E3 یا کنفرانس اختصاصی نینتندو با نام Nintendo Direct نباشید. ایواتا در این کنفرانس خبری گفت:
برای این‌که نشان دهیم که شور و اشتیاق خاصی به کسب و کار و صنعت بازی‌های ویدویی داریم، اجاره دهید تا اعلام کنیم که نینتندو هم اکنون در حال کار روی یک پلتفرم بازی جداگانه و اختصاصی است که ایده‌ای کاملا نو و جدید دارد و با اسم رمز NX شناخته می‌شود.
اما چرا نینتندو الان اقدام به معرفی NX کرد؟ علت این امر این است که نینتندو حالا به صورت رسمی وارد بازار بازی‌های موبایل شده است و همکاری این شرکت با غول موبایل ژاپن یعنی DeNA نشان از این موضوع دارد. معرفی زودهنگام کنسول و پلتفرم جدید نینتندو به این علت بود که طرفداران سرسخت و پایبند به نینتندو همچنان به این برند وفادار بمانند. نینتندو با این معرفی سعی کرد به این هواداران نشان دهد که بازی‌های حرفه‌ای روی پلتفرم‌های نینتندو از بین نرفته‌اند و این شرکت جنگ کنسول‌ها را رها نخواهد کرد. نظر شما راجع به معرفی ناگهانی نینتندو چیست؟ ایده و پلتفرم جدید نینتندو چه می‌تواند باشد؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Endgadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده