نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵

شایعه: بازگشت نژاد وحشتناک پروتئان به بازی Mass Effect 4

در حالی که تمام طرفداران سری Mass Effect منتظر رونمایی رسمی نسخه بعدی این بازی هستند، اما تا امروز جز چند شایعه و خبر جزئی از روند تولید بازی هیچ اطلاعاتی از آن بدست نیامده است. با این حال و با توجه به شایعات اخیر منتشرشده، احتمالا نژاد پروتئان به بازی Mass Effect 4 بازخواهند گشت.
بیش از ۵۰ هزار سال از آخرین حضور نژاد وحشتناک پروتئان می‌گذرد و براساس شواهد جدید منتشرشده، این نژاد به بازی Mass Effect 4 بازخواهد گشت. پروتئان به دلیل ساخت شهر سیتادل، مداراستوایی و حکومتی که در سراسر کهشان راه شیری ساخته شد از محبوبیت برخوردار هستند. بازیکنان در سه‌گانه‌ی Mass Effect تنها با یافتن اشیای باستانی و تکنولوژی که توسط پروتئان ساخته شده بود، بیشتر با این نژاد آشنا شدند. به غیر از این، هیچ‌کس از ویژگی‌های اصلی پروتئان که به دلیلی هوش بسیار زیاد خود محبوب هستند اطلاعات زیادی ندارد. شاید استودیو بایووِر سرانجام در بازی Mass Effect 4 به صورت کلی از این نژاد پرده‌برداری کند. البته باوجود اضافه شدن نژادها و تغییر شخصیت اصلی Mass Effect 4، طرفداران نباید نگران هویت اصلی این بازی باشند. آرِین فِلین، مدیر ارشد بایووِر طی هفته‌ی های اخیر گفت این بازی به ریشه‌های اصلی نسخه‌های قبلی پایبند خواهد بود:
نسخه‌ی بعدی Mass Effect حتی بیش‌تر از Dragon Age باید به هویت اصلی خود پایدار باشد. اگر به Mako (وسیله‌ی نقلیه‌ی بازی که با آن می‌توانید به کاوش بپردازید) و نمونه‌های آزمایشی آن نگاه کنید، ما آن را از Mass Effect 1 به نسخه‌ی جدید آوردیم و احساس می‌کنیم با آن می‌توانیم کارهای بهتری را نسبت به گذشته انجام دهیم و گیم‌پلی بازی را بهتر از گذشته کنیم. این مسئله هیچ ارتباطی به Dragon Age ندارد. کنارگذاشتن ساخت نسخه‌‌های نسل قبلی Mass Effect 4 نسبت به Dragon Age: Inquisition که برای کنسول‌های نسل قبلی هم منتشر شد، در روند کلی بازی تاثیر بسزایی بیشتری گذاشته است.
wallpaper-2421435 طبق اطلاعات بدست آمده که در گذشته به اطلاعتان رسید، احتمالا در E3 2015 از بازی Mass Effect 4 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.  زمانی که از کریس وِین، کارگردان ارشد توسعه بازی در رابطه با برنامه‌های بایوور در این مراسم سوال پرسیده شد، او پاسخ داد که «صبر کنید و ببینید!» پاسخ وِین این امید را در دل طرفداران بازی زنده می‌کند که ممکن است این بازی را در E3 سال جاری میلادی ببینیم. نمایش Mass Effect 4 زمانی نمو بهتری پیدا می‌کند که بخشی از گیم‌پلی بازی را نیز شامل شود. اگرچه هنوز هیچ تاریخ عرضه‌ای برای Mass Effect 4 مشخص نشده است و به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۶ از راه برسد، به همین دلیل نمایش گیم‌پلی بازی کمی زود به نظر می‌رسد. شایعات نیز حاکی از این است که یایووِیر نسخه نوسازی شده سه‌گانه Mass Effect را برای عرضه در نسل هشتم، در دست ساخت دارد. البته این موضوع هنوز تایید نشده است و درستی آن هنوز مشخص نیست. منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده