نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰

شخصیت اولتران در فیلم Avengers: Age Of Ultron یک مشکل اساسی با انتقام‌جویان دارد

درست همان زمانی که فیلم Avengers روی پرده‌های سینما رفت، جاس ویدون، نویسنده و کارگردان این فیلم اولتران را به‌عنوان شخصیت منفی قسمت بعدی فیلم درذهن داشت. اما چه خصوصیت اولتران نظر ویدون را بیشتر به خود جلب کرده بود؟‌ با زومجی و اخبار سینما همراه باشید.
مانند لوکی، شخصیت منفی قسمت اول فیلم Avengers اولتران سعی می‌کند گروه انتقام‌جویان را از داخل نابود کند:
او در مرکز اصلی توجه قهرمانان قرار دارد، اما برای من اولتران تنها یک روبات عصبانی است. جواب مسئله‌ی من برای شخصیت ضدقهرمان Avengers: Age Of Ultron یک ربات بی‌منطق بود. من دوست داشتم روباتی را خلق کنم که در فیلم‌های این چنینی ندیده بودیم و با این حال تمام منطق‌های یک روبات را در او مشاهده می‌کردیم و در نقاطی شاهد انفجارعصبی آن بودیم. اولتران همچنین دیدگاه روشنی از گروه انتقام‌گیران دارد و در این حین یک مشکل اساسی هم با آن‌ها دارد.
ویدون در ادامه صحبت‌های خود گفت برای نوشتن داستان اولتران در فیلم Avengers: Age Of Ultron، از کتاب‌های کمیک آن کمک نگرفته است:
برای خلق اولتران به هیچ‌وجه به کتاب‌های کمیک آن نگاه نکردم. برای نمایش ابرازعلاقه خود به اولتران، به کتاب‌های مربوط به آن نگاه نکردم و با ایده‌ی خود به خلق آن پرداختم. بنابراین تقریبا اولتران را می‌توان یک شخصیت جدید در دنیای مارول دانست.
جیمز اِسپیدِر، ستاره‌ی فیلم The Blacklist، کار صداگذاری و ضبط حرکات اولتران را برعهده دارد. ویدون در رابطه با اجرای اسپیدر در نقش اولتران گفت:
هرچیزی که از اسپیدر خواستم به نحواحسن آن را انجام داد. من و جیمز باهم زیاد صحبت می‌کنیم و برخی اوقات ایده‌هایی که او می‌دهد واقعا عالی است. به‌عنوان مثال در یک صحنه احساسی را روی صورت اولتران مشاهده خواهید کرد که در صحنه‌ای که شما مشاهده می‌کنید قابل رویت نیست. اما این اولتران است و خصوصیات اخلاقی وی بدین شکل است. بنابراین اولتران در هر لحظه می‌تواند هرچیزی که به فکرتان می‌رسد بر زبان بیاورد و همین مسئله او را به یک شخصیت جذاب که علیه انتقام جویان است تبدیل کرده.
Avengers Age Of Ultron (2) بعد از نابودی سازمان شیلد، انتقام‌جویان به دنیال جایگزینی برای ردیابی تهدیدات و خطرات احتمالی دنیا هستند. تلاش تونی استارک به ساخت هوش مصنوعی‌ای با نام اولتران می‌انجامد. یک روباتِ باهوش، خودآگاه و خودآموز که بعد از جریاناتی طبق نقشه عمل نکرده و در عوض انسان‌ها را تهدید اصلی بشریت می‌شناسد و برای نابودی آنها دست به کار می‌شود. جاس ویدون قول یک آخرالزمان احساسی را در این قسمت داده است؛ جایی که همه‌ی قهرمان‌ها در راه‌های مختلفی مورد امتحان قرار می‌گیرند. البته در میان آدم‌بدهای فیلم نباید اسکارلت ویچ و کویک‌سیلور را هم فراموش کرد که آنها هم دردسر دیگری برای انتقام‌جویان خواهند بود. فیلم Avengers: Age Of Ultron همچنین در لیست موردانتظارترین فیلم های سال 2015 از نگاه زومجی هم قرار گرفت. بنابراین اگر از طرفداران کمیک های مارول و شخصیت های محبوب انتقام جویان هستید، این فیلم موردانتظار را از دست ندهید. فیلم Avengers: Age Of Ultron در تاریخ ۱ می ۲۰۱۵ (یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۴) روی پرده‌های سینما خواهد رفت. منبع: Comicbook


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده