// دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰

یوآن فانیس، کارگردان بازی Valiant Hearts از یوبی سافت جدا شد

یوآن فانیس مدیر محتوا Valiant Hearts، بعد از ۱۴ سال فعالیت سودآور تصمیم به خروج از شرکت یوبی‌سافت گرفته است. با زومجی همراه باشید.
یوآن فانیس در طول فعالیت خود در شرکت یوبی‌سافت برروی بازی‌های موفقی مانند Beyond Good and Evil ،Assassin’s Creed و Valiant Hearts کار کرده است. او همواره با سبک خاص خود در توسعه‌ی بازی‌های با کیفیت AAA شناخته می‌شود. برخی از اظهارت فانیس می‌تواند تصویر روشن‌تر از دلایل خروج او از یوبی‌سافت به ما بدهد:
این تصمیم بسیار سختی بود. ۱۴ سال گذشته در خانواده‌ی یوبی‌سافت فراموش نشدنی است. من از اینکه در یکی از خلاق‌ترین تیم‌‌های صنعت بازی بودم به خود افتخار می‌کنم.
من برای توسعه‌ی انواع بازی‌ها در ابعاد و سبک‌های متنوع خوش‌شانس بودم. یوبی‌سافت در زمینه‌ی تنوع بازی‌ها و افراد یکی از بهترین‌ها است. همانطور که در تصویر می‌بینید، بازی Beyond Good & Evil با تیم منحصر به فرد ۳۰ نفره تولید شد. احساسی خلاقانه با میشن آنیسل وجود داشت.
BGE_Groupe_Final تیم ۳۰ نفره سازندگان بازی Beyond Good & Evil
باهرچه بزرگتر شدن ما، این احساس نیز کاهش یافت. ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰ نفر ... برای دلایلی فنی و AAA های مورد نیاز این تحول لازم بود. اما از نظر خلاقیت و انسانی چیزی کم بود. منظورم این است که در مقیاس صنعتی و سازمانی پروژه‌های بزرگ مانند Assassin's Creed  باعث حذف ارتباط  مستقیم  با کارکنان براساس دسته‌بندی مختلف شغلی می‌شود. تعامل با شما محدود شده و واقعا سخت است که چشم‌ انداز کلی از نسخه‌نهایی بازی وجود داشته باشد. اما در این مقیاس گسترده، ایجاد تفاوت در این موضوع بسیار سخت است. در بازی Valiant Hearts ما سعی داشتیم  با فرآیندی خلاقانه به روح بازی Beyond Good & Evil برگردیم.همه ما با اسکریپ‌ها، طراحی مراحل و طراحی بازی مشغول بودیم. مدیر ارشد یوبی‌سافت ایو گلمات، عاشق این پروژه بود و با اینکه از نظر تجاری جذاب نبود، با این حال ساخت بازی را ممکن کرد. منظورم  از لحاظ کسب و کار است.حتی اگر یک بازی موفق شود - با میلیون‌ها بازیکن و جوایز مختلف - در آمد کوچکی در مقایسه با بازی‌های پرفروش خواهد داشت. این واقعیت تلخی است.
اینکه یوآن فانیس فردی با استعداد و خلاق است شکی نداریم. اما آیا یوبی‌سافت توانسته به درستی از استعدادهای این شخص استفاده کند؟ این جای سوال دارد. باید دید یوآن فانیس در آینده چه کار‌هایی انجام می دهد. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده