نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵

ارزش استارت آپ هندی بازی های موبایل «مونفرانگ لبز» به پانزده میلیون دلار رسید

استودیوی نوپای مونفراگ با کمک سرما‌یه‌گذاران سخاوتمند خود، به ارزشی معادل ۱۵ میلیون دلار دست یافته و آینده‌ای روشن مقابل خود می‌بیند. برای آشنایی بیشتر با این استارت‌آپ هندی همراه زومجی باشید.
این استارت‌آپ که خواستگاه آن شهر بنگلور هند است، ابتدا توسط کمک یک میلیون دلاری سرمایه‌گذاران آن ساخته شد و حال با یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر، به ارزش ۱۵ میلیون دلار رسیده است. این سرمایه از طرف دو سرمایه‌گذاری تأمین شده است: تایگر گلوبال و سِکویا کپیتال که پول اولیه‌ برای رشد این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۴ را نیز تأمین کرده بودند. این رقم برای یک استارت‌آپ مربوط به بازی‌های موبایل در هند اصلاً پول کمی نیست، با توجه به این که مونفراگ از اکتبر ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرده است. بخشی از علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به دلیل تجربه‌ی افراد تیم این استارت‌آپ است. تانای تایال، آنکیت جین، کوما پوسپش، اولیور جونز و دیمپالکومار مایسوریا همگی در گذشته روی بازی‌هایی چون Empires & Allies, Mafia Wars و Castleville در شرکت زینگا کار کرده‌اند. بخشی دیگر از انگیزه‌ی سرمایه‌گذاران به کیفیت و تجربه‌ای که محصولات مونفرانگ ارائه می‌کند، برمی‌گردد. محصولاتی که مستقیماً برای بازار هند طراحی شده‌اند و قصد دارند مشکلاتی بنیادی مانند تنوع سخت‌افزارهای موبایلی و ایرادات اتصال به اینترنت را حل کنند. یکی از دو بازی عرضه شده توسط این استودیو به نام Teen Patti Gold، طرفدارهای بسیاری دارد و بیش از دو میلیون دانلود برای اندروید و iOS داشته است. این بازی نزدیک قله‌ی پرفروش‌ترین بازی‌های موبایلی در هند برای هر دو پلتفرم اندروید و iOSاست. تانای تایال، یکی از مؤسسان مونفراگ در بیانیه‌ای اعلام کرده:
ما در مونفرانگ لبز، تیمی با سابقه‌ای غنی و ثابت‌شده در اختیار داریم که تجربه‌ی توسعه‌ی محصولات با کیفیت مانند بازی‌های چندنفره را دارند. شکاف عظیمی بین محتوای داخلی برای گیمرهای هندی و محصولات خارجی وجود دارد. هدف ما این است که این شکاف را پر کنیم و تجربه‌هایی هیجان‌انگیز و درگیرکننده برای کاربران موبایلِ در حال رشد هندی فراهم کنیم. کمک‌های مالی اخیر مهر تأییدی بود بر اعتماد سرمایه‌گذاران به مهارت‌ها ما و به ما کمک خواهد کرد که تیم با استعداد خود را پرورش دهیم و سرگرمی‌های موبایلی در هند را از نو تعریف کنیم.
بدون شک این سرمایه‌گذاری با نیم‌نگاهی به آینده‌ی این استودیو انجام شده است. در حالی که بازار هند برای بازی‌های موبایلی خالی از چالش نیست، ظرفیت آن احتمالاً ارزش تمام این زحمات را خواهد داشت. منبع: Game Industry


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده