// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰

آمادگی کرایتک برای ورود به دنیای واقعیت مجازی

کرایتک خالق مجموعه کرایسیس اعلام کرد که امیدوار است روزی بتواند تجربه‌ای کامل و فوق العاده از واقعیت مجازی به طرفدارانش ارائه دهد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
فروک یرلی یکی از مدیران کرایتک در طی مصاحبه‌ای در رابطه با برنامه‌های این کمپانی برای ورود به دنیای واقعیت مجازی اینگونه توضیح داد:
ما فعلا درحال کاوش و بررسی واقعیت مجازی هستیم. ما قصد داریم تا بهترین و حقیقی‌ترین تجربه‌ ممکن از واقعیت مجازی را به دنیا نشان دهیم، تجربه‌ای که ساختش فقط با کرای‌انجین امکان پذیر است. ما واقعیت مجازی را دستگاهی بسیار مهم برای علاقه مندان و احتمالا جوامع اصلی بازیکنان می‌دانیم. ما می‌خواهیم قابلیت‌ها و توانایی‌‌های خود را ارتقا دهیم و امیدواریم که روزی بتوانیم تجربه‌ای کامل و اصیل از واقعیت مجازی ارائه دهیم.
او همچنین درباره چالش‌های مربوط به جذب مخاطبین بیشتر به واقعیت مجازی نیز صحبت‌هایی کرد. یرلی درمورد محدودیت‌های فیزیکیِ واقعیت مجازی در بخش گیم‌پلی و احتمالا بوجود آمدن مشکلات بدنی مانند حالت تهوع و دیگر امراض گفت که آن‌ها راه حلی مناسب برای این مشکلات پیدا کرده‌اند. فرنک ویتز یکی از کارگردانان ارشد کرایتک اضافه کرد که موتور بازی‌سازی کرای‌انجین جوری طراحی شده بود که برای دست یافتن به رکود کمتر در میان چندین پردازنده گرافیکی  بتواند مستقیما قابلیت واقعیت مجازی در سخت افزارهای AMD را بیرون کشیده و استفاده کند. کرایتک اغلب بخاطر بازی‌های گرافیکی و چشم نوازش در این صنعت شناخته می‌شود که تمامی آن‌ها را توسط کرای انجین، موتور اختصاصی خود، توسعه می‌دهد. آن‌ها سال پیش در مصاحبه‌ای اعلام کردند که امروزه متاثر کردن بازیکنان با گرافیک بالا بسیار سخت شده است اما به گسترش مرزهای گرافیکی در بازی‌های ویدئویی ادامه خواهند داد. این کمپانی همچنین اخیرا از قوانین حق استفاده‌ی کرای‌انجین رونمایی کرد که طبق آن سازندگان می‌توانند ماهانه با پرداخت مبلغ ده دلار از آن استفاده کنند. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده