نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰

جزئیات کامل بروزرسانی ماه مارس ایکس باکس وان

مایکروسافت امروز تأیید کرد جدیدترین بروزرسانی ایکس‌باکس وان هم‌اکنون از طریق ایکس‌باکس لایو در دسترس است. این بروزرسانی بالاخره قابلیت تصویربرداری از صفحه را به کنسول اضافه می‌کند. در ادامه با جزئیات کامل آن همراه باشید.
عکس‌هایی که در محیط بازی‌ها می‌گیرید را می‌توانید آپلود کنید، در توییتر به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را به عنوان پس‌زمینه‌ی محیط اصلی کنسول قرار دهید. این بروزرسانی همچنین پیدا کردن دوستانتان در ایکس‌باکس لایو را به کمک قابلیت «پیشنهاد دوستان» ساده‌تر می‌کند و تنظیمات جدید شفاف‌سازی کاشی‌ها را نیز به همراه دارد. همچنین، ویژگی بسیار کاربردی دیگری به ایکس‌باکس لایو اضافه شده که امکان گزارش پیام‌های اسپم را به کاربران می‌دهد، مشکلی که در ماه‌های گذشته کاربران زیادی گریبان‌گیر آن بودند. جزئیات کامل این بروزرسانی را در زیر مشاهده می‌کنید.
  • تصویربرداری: ویژگی جدید این ماه قابلیتی است که درخواست‌های بسیاری برای آن در سایت نظرات ایکس‌باکس برای آن ارسال شده است. هنگام انجام یک بازی، با دوبار فشردن دکمه‌ی ایکس‌باکس روی کنترلر می‌توانید عکس بگیرید و با فشردن دکمه‌ی Y آن را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با گفتن جمله‌ی «ایکس‌باکس، یک عکس بگیر» این عمل را انجام دهید. برنامه‌ی آپلود هم بروزرسانی شده و حال می‌توانید علاوه بر ویدیوها، عکس‌ها را نیز مدیریت کنید. قابلیت قرار دادن یک تصویر به عنوان پیش‌زمینه، به برنامه‌ی آپلود بروید و تصویر را انتخاب کنید. سپس دکمه‌ی منو را فشار دهید و گزینه‌ی «قرار دادن به عنوان پیش‌زمینه» را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید از برنامه‌ی آپلود برای به اشتراک‌گذاری تصاویر در صفحه‌ی فعالیت‌ها و توییتر، ضمیمه کردن آن به پیام‌ها یا آپلود بر روی وان‌درایو استفاده کنید. همچنین، تصاویر و ویدیوهای شما در بخش جدیدی در حساب کاربری‌تان به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • پیشنهاد دوستان: همه می‌توانند دوستان جدید داشته باشند! قسمت پیشنهاد دوستان شامل کسانی است که ممکن است بشناسید – برای اینکه دوستان جدیدی پیدا کنید و با آن‌ها بازی کنید – و همچنین سازندگان ویدیو و استریم‌کنندگان برتر هم آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شوند تا محتوای بیشتری به صفحه‌ی فعالیت خود اضافه کنید. برای پیدا کردن دوستان جدید، به قسمت «دوستان» بروید و به دنبال افراد زیر قسمت «پیشنهاد دوستان» بگردید یا دکمه‌ی «پیشنهاد دوستان» را فشار دهید. یا اگر دوستان زیادی در لیست خود ندارید، تنها کافی است بخش «دوستان» در «خانه» را مشاهده کنید.
  • اشتراک‌گذاری اسم: دو راه جدید برای به اشتراک‌گذاری نام واقعی‌تان در این بروزرسانی اضافه شده است: اشتراک برای همه‌ی دوستانتان یا برای همه در محیط ایکس‌باکس لایو. شما همچنین می‌توانید نام‌ واقعی‌تان را برای افراد مشخصی به اشتراک بگذارید یا آن را کاملاً مخفی کنید. نام‌ حساب کاربری مهم‌ترین عامل برای ابراز هویت شما در ایکس‌باکس لایو است، اما به اشتراک‌گذاری نام واقعی به کسانی که شما را با نام کاربری‌تان نمی‌شناسند، کمک می‌کند که شما را پیدا کنند. این تنظیمات جدید در آدرس دوستان -> حساب کاربری من -> تنظیمات اشتراک‌گذاری اسم قرار دارند.
  • بهبودهای چت گروهی: دو نماد جدید در چت‌های گروهی اضافه شده نشان می‌دهد هر فرد شرکت‌کننده از چه وسیله‌ای برای چت استفاده می‌کند. نماد کینکت نشانگر این است که کاربر در حال استفاده از کینکت به عنوان میکروفون است و نماد هدست هم نشانگر این است که از هدست به عنوان میکروفون استفاده می‌شود.
  • شفاف‌سازی کاشی‌ها: به خاطر نظرات شما، ما تنظیماتی برای تغییر میزان شفافیت کاشی‌ها اضافه کردیم. برای این کار به آدرس تنظیمات -> ایکس‌باکس من -> شفافیت‌ کاشی‌ها مراجعه کنید.
  • حریم شخصی جستجوی صوتی: تنظیماتی جدیدی برای تغییر میزان جمع‌آوری و تحلیل داده‌های صوتی هنگام استفاده از بینگ روی ایکس‌باکس اضافه شده است. برای ویرایش این تنظیمات به این آدرس مراجعه کنید: تنظیمات -> حریم شخصی و امنیت آنلاین -> تغییرات دستی -> اشتراک‌گذاری داده‌های جستجوی صوتی.
  • گزارش اسپم: قابلیت جدیدی به برنامه‌ی پیام‌ها اضافه شده که هنگام دریافت یک پیام اسپم، به ایکس‌باکس اطلاع می‌دهد. برای گزارش یک پیام به عنوان اسپم، آن را انتخاب کنید، دکمه‌ی A را فشار دهید و سپس گزینه‌ی گزارش و اسپم را انتخاب کنید.
  • تلویزیون زنده و OneGuide در استرالیا: هم‌اکنون پشتیبانی از OneGuide برای تمام کاربران ایکس‌باکس در استرالیا مهیا شده است. علاوه بر این، چند روز بعد از بروزرسانی ماه مارس، برنامه‌ی OneGuide برای کاربران استرالیایی به صورت یک کاشی پیش‌فرض در محیط ایکس‌باکس به نمایش درمی‌آید.
  • تونر تلویزیون دیجیتال ایکس‌باکس وان در استرالیا: دارندگان ایکس‌باکس وان در استرالیا می‌توانند تونر تلویزیون دیجیتال ایکس‌باکس را از فروشگاه آنلاین مایکروسافت پیش‌خرید کنند. این تونر از تاریخ ۲۵ مارس در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.
منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده