نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵

ورزش فوتبال الهام بخش سیستم نِمِسیس بازی Shadow of Mordor

سیستم نِمِسیس بازی Middle-earth: Shadow of Mordor که در مراسم D.I.C.E هم به عنوان نوآوری سال برگزیده شد، یکی از جذاب‌ترین ایده‌های چندسال اخیر صنعت بازی‌های رایانه‌ای بود. آیا دوست دارید بدانید سازندگان برای تولید این بخش از چه چیزی الهام گرفتند؟ با زومجی همراه باشید.
اگر بازی Shadow of Mordor را تجربه نکردید و دوست دارید بیشتر در رابطه با سیستم نِمِسیس بازی بدانید، این سیستم به شکلی است که اگر با دشمنی برخورد کنید تمام آن‌ها شما را تا انتهای بازی به خاطر می‌سپارند. به عنوان مثال اگر با یکی از دشمنان بازی مبارزه کنید و در این مبارزه کشته شوید، باری دیگر که با او تقابل کنید آن دشمن شما را به خوبی به خاطر می‌آورد و با کُری‌خوانی‌های خود از گذشته و این‌که چگونه شما را شکست داده صحبت می‌کند. مایکل دی‌پِلاتر، مدیر نوآوری بازی Shadow of Mordor اعلام کرد یکی از مراجع اصلی آن‌ها برای تولید این سیستم ورزش فوتبال بوده است:
سیستم ورزش به شکلی است که هرسال داستان متفاوتی را در آن مشاهده می‌کنید. اگر در نیمه‌ی فصل مسابقه‌ای را ببازید نمی‌توانید به عقب بازگردید و دوباره آن مسابقه را تکرار کنید. در آن زمان شکست خود را قبول می‌کنید و به زندگی ادامه می‌دهید. یکی از خصوصیات دیگری که در ورزش وجود دارد این است که می‌توان به عقب بازگشت و خاطرات گذشته را مرور کرد. شما می‌توانید دوران یک بازیکن فوتبال را از دوران ابتدایی بازی خود تا زمانی که وارد یک لیگ بزرگ می‌شود دنبال کنید.
بنابراین این ایده به بهترین شکل ممکن در بازی پیاده شد و از نظر وبسایت زومجی، Shadow of Mordor به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۴ هم انتخاب شد. نظر شما در رابطه با سیستم نِمِسیس این بازی چیست؟ دوست دارید استودیوی مونولیت چه خصوصیاتی را به این سیستم و قسمت بعدی بازی Shadow of Mordor افزوده کند؟ منبع: Playstation Lifestyle


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده