نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰

مدیرعامل شرکت Take Two: بازی‌های بزرگ نباید سالانه عرضه شوند

شرکت تِیک‌‌تو یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی‌های ویدیویی است. پس از ارائه گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۵، اِستراوس زِلنیک مدیر عامل تِیک‌تو راجع به موفقیت‌های این شرکت و اشتباه ناشران در عرضه سالانه‌ بازی‌های بزرگ می‌گوید. با زومجی همراه باشید.
امروز در زومجی خبر درخشش Grand Theft Auto 5 با فروش ۴۵ میلیون نسخه‌ای را خواندید. حالا اِستراوس زِلنیک راجع به سنت عرضه سالانه بازی‌های بزرگ و شایع شدن این موضوع میان ناشران می‌گوید:
من فکر نمی‌کنم که راه و روش ما سنتی باشد. به نظر من بازی‌های بزرگ به جز بازی‌های ورزشی نباید به صورت سالانه عرضه شوند.
شرکت تِیک‌تو در حال حاضر دو بازی بزرگ ورزشی اعم از NBA 2K و WWE 2K دارد که آن‌ها را به صورت سالانه عرضه می‌کند. در کنار این بازی‌های این شرکت سری بازی‌های بزرگی مانند Civilization، Borderlands و Grand Theft Auto دارد که همگی در سبک خود جز بازی‌های مطرح محسوب می‌شوند. زِلنیک در ادامه صحبت‌های خود گفت:
ما فکر می‌کنیم که مورد انتظارکردن یک بازی کار ارزشمندی است و این جز با ساخت یک بازی با بالاترین کیفیت میسر نمی‌شود. ما بازی‌ها را وقتی آماده فروختن باشند به بازار عرضه می‌کنیم.
زِلنیک همچنین راجع به جدیدترین بازی این شرکت یعنی Evolveبه سوالاتی پاسخ داد. یکی از نکات مهم و البته شک‌برانگیزی که در رابطه با Evolve وجود دارد، تعداد بسیار زیاد بسته‌های الحاقی و سیستم گیج‌کننده نحوه دریافت آن‌ها است. او افزود:
اختلاف‌نظرهایی در رابطه با این موضوع در گذشته وجود داشت اما من فکر می‌کنم که جنجال به طور کلی چیز خوبی است و مردم می‌توانند راجع به نحوه‌های خرید مختلف با هم بحث و گفتگو کنند. ما در حال ارائه یک بازی فوق‌العاده به مشتریان هستیم؛ بازی که ارزش پرداخت پول را خواهد داشت.
Evolve جوایز مختلفی را در نمایشگاه‌هایی مانند E3 و Gamesom سال ۲۰۱۴ ازآن خود کرد و این موضوع اعتماد به نفس این شرکت را در قبال این بازی افزایش داده است اما آن‌ها موفقیت آن را تضمین نمی‌کنند و آن را به هواداران و مخاطبان بازی‌های ویدیویی می‌سپارند. ناشرین بزرگی مانند اکتیویژن و یوبی‌سافت اعتقاد دارند که فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 رو به کاهش است. کارل اِسلاتوف رییس شرکت تیک‌تو راجع به این موضوع گفت:
با وجود قدیمی شدن کنسول‌های نسل هفتم ما هنوز هم تقاضای زیادی را از سمت کاربران این کنسول‌ها شاهد هستیم. ما هم گلایه‌های این شرکت‌ها را شنیده‌ایم، اما این مشکل را تجربه نکرده‌ایم.
سه ماهه سوم مالی ۲۰۱۵ شرکت تِیک‌تو به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ ختم می‌شود. گزارش این شرکت نشان می‌دهد که آن‌ها درآمدخالصی معادل با ۵۳۱ میلیون دلار را تجربه کرده‌اند. البته این رقم نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد زیرا تِیک‌تو در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱.۸۶ میلیارد دلار داشته است؛  البته انتشار بازی Grand Theft Auto تاثیر بسزایی در این درآمد داشته است. منبع: Game Informer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده