نویسنده: زومجی زومجی
// جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰

انویدیا از سوددهی بالای خود در صنعت بازی‌های ویدیویی می‌گوید

شرکت انویدیا که در عرصه محصولات پردازش گرافیکی مشغول به کار است، گزارش مالی سه ماهه خود را منتشر کرده و از آن با عنوان ثبت یک «رکورد» یاد می‌کند. این گزارش مالی که به دوره میان ماه نوامبر و ژانویه مربوط می‌شود، به تقاضای بالا برای کارت گرافیک‌های سری مکسول (Maxwell) اشاره می‌کند.
در آمد این شرکت برای این سه ماهه، ۱.۲۵ میلیارد دلار اعلام شد، عددی که در مقایسه با همین سه ماهه در سال قبل، به میزان ۹ درصد افزایش یافته است. دلیل این امر، در دسترس بودن نسل دوم کارت گرافیک‌های سری جی‌فورس نظیر GTX 980 است. انویدیا می‌گوید پول دریافتی از سری جی‌فورس به میزان ۳۸ درصد صعود داشته است. به گفته آن‌ها، این افزایش درصد، رقم سود آن‌ها را به میزان یک سوم افزایش داده تا این مبلغ به عدد ۱۹۳ میلیون دلار برسد. درآمد این شرکت در کل سال، ۴.۷ میلیارد دلار و سود خالص آن‌ها، ۶۳۰ میلیون دلار اعلام شده است. اگرچه در این میان، نتایج فروش کنسول کوچک آن‌ها یعنی انویدیا شیلد (Nvidia Shield) اعلام نشده است. جسن هسون هوآنگ (Jen-Hsun Huang) مدیر اجرایی انویدیا در این مورد می‌گوید:
حرکت ما در بازارهای تخصصی هرکدام از پلتفرم‌ها، شتاب یافته است و رکورد درآمد سالانه و سه ماهه را افزایش می‌دهد.
باید منتظر اخبار بیشتری از انویدیا باشیم. آن‌ها قرار است در رویداد GDC امسال، از محصولی رونمایی کنند که «آینده بازی‌های ویدئویی را معنی خواهد کرد». منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده