نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰

بازی Batman:‌ Arkham Knight رده‌بندی سنی بزرگسال را دریافت کرد

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال رده‌بندی سنی بزرگسال را از سازمان رده‌بندی نرم‌افزار‌های سرگرمی (ESRB) دریافت کرده که می‌تواند خبر خوبی برای طرفدران شوالیه‌ی سیاه باشد. با زومجی همراه باشید.
دو نسخه‌ی قبلی بازی‌های بتمن که توسط راک‌استدی ساخته شده، یعنی Arkham Asylum و Arkham City رده‌بندی نوجوان را دریافت کرده بودند. استفن هیل، مؤسس راک‌استدی و کارگردان Arkham Knight اظهار کرده رده‌بندی بزرگسال باعث شگفتی او شده چرا که هدف آن‌ها دقیقاً این نبوده است.
از نقطه نظر ما، ما هیچوقت بازی را با در نظر گرفتن رده‌بندی سنی نساختیم. در دو بازی گذشته نیز این کار را نکردیم، فقط احساس کردیم در این نسخه، این داستانی است که واقعاً می‌خواهیم روایت کنیم.
هیل می‌گوید راک‌استدی از این که بعضی طرفداران جوان‌تر به خاطر این رده‌بندی قادر به انجام بازی نیستند مطلع است، اما ساختن بازی‌ای که مخاطب وسیع‌تری داشته باشد به داستانی که برای آن در نظر داشتند لطمه می‌زد.
می‌دانم که رده‌بندی بزرگسال به این معنی است که بعضی طرفداران بازی را از دست می‌دهند. نمی‌خواهم این قضیه را نادیده بگیرم. اما تغییر روند کلی بازی و روایت داستانی که به آن اعتقاد نداریم، برای بیشتر شدن مخاطبان کار اشتباهی است. احساس می‌کنیم این راه حل درستی برای این قضیه نیست. قبلاً گفتیم که عاشق داستان بازی هستیم و نمی‌خواهیم آن‌ را خراب کنیم.
Batman: Arkham Knight در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد ۹۴) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده