نویسنده: زومجی زومجی
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵

تلتیل: بازی‌های ویدیویی فرهنگ آینده را شکل خواهند داد

رئیس استودیوی تلتیل (Telltale) در جدیدترین صحبت‌های خود، از فرهنگی سخن می‌گوید که به وسیله بازی‌ها شکل خواهند گرفت. همراه زومجی باشید.
کوین برونر (Kevin Bruner) رئیس استودیوی Telltale در جدیدترین مصاحبه خود با Digital Trends می‌گوید بازی‌های ویدئویی «بازار بزرگی نیستند» اما گیمرها مخاطبان و مصرف کنندگان اصلی رسانه‌ها هستند. به گفته او، اکنون زمان بسیار هیجان انگیزی برای حضور داشتن در صنعت بازی‌های ویدئویی است.به عقیده برونر، آمدن به خانه بعد از کار کردن در طول روز و انجام بازی‌های ویدئویی به جای تماشای تلویزیون، دیگر موضوع عجیبی نیست.
این موضوع درحال عادی شدن است. دیگر «گیمر» بودن، موضوعی نیست که باعث طرد شدن شما از سوی دیگران شود. من فکر می‌کنم این موضوع بسیار بسیار سریع درحال اتفاق افتادن است، زیرا مردم دیگر خود را دسته بندی نمی‌کنند. آن‌ها تنها مخاطبان رسانه‌ هستند، مهم نیست که چه معنی می‌دهد. اکنون، زمان بسیار جالبی برای گیمرها است، چرا که فرهنگ نوین را (با بازی‌ها) شکل خواهیم داد.
برونر در ادامه احترام خود را به قصه‌نویسان و داستان پردازان در تلویزیون، فیلم و آثار ادبی ابراز کرد، اما می‌گوید «بازی‌ها مکانی هستند که حرکت و جنبش» در آن وجود دارد:
قرار نیست فیلم‌ها، رمان‌ها و تلویزیون‌ها جایی بروند (حرکتی رو به جلو داشته باشند) اما تمامی چیزهای خوب بر روی کنسول بازی  و تبلت شما اتفاق خواهد افتاد. اینجا، مکان‌هایی هستند که چیزهای فوق العاده جذاب وجود دارند. قبول دارم که بازی٬‌ها بزرگ هستند، اما آن‌ها بازار بزرگی نیستند که داستان پردازان و داستان‌های بزرگ در آن وجود داشته باشند.
برونر می‌گوید اگر ۱۰ نفر را به صورت تصادفی در خیابان انتخاب کنید و از آن‌ها در مورد Game of Thrones سوال کنید، آن‌ها می‌دانند که درمورد چه چیزی صحبت می‌کنید. اما تنها یکی از آن‌ها درمورد بازی آن که به تازگی عرضه شده است اطلاع دارد.
صنعت بازی‌های ویدئویی و بازی‌ها بزرگ هستند، اما روایت داستان در رمان‌ها، تلویزیون و فیلم‌ها بسیار بزرگ‌تر از روایت داستان در بازی‌ها است. این، نکته بزرگی برای حرکت به سمت دستگاه‌هایی بود که نه کنسول بودند و نه رایانه شخصی. اینجا بود که افراد داستان‌ها را مصرف می‌کردند. تبلت‌ها واقعا جالب هستند، زیرا هنوز هم افرادی وجود دارند که می‌گویند «گیمر» نیستند، اما با استفاده از نتفلیکس (Netflix) بر روی تلویزیون هوشمند خود فیلم تماشا می‌کنند و با تبلت خود Tiger Woods بازی می‌کنند، اما گیمر نیستند و خود را فردی ماهر در عرصه تکنولوژی نمی‌دانند. آن‌ها هیچ‌گاه به سراغ خرید یک کنسول بازی نمی‌روند.
پس به نظر برونر، ما در آینده گیمرهایی خواهیم بود که خود را «گیمر» صدا نمی‌کنیم؟ شاید اینگونه باشد. درحال حاضر، استودیوی تلتیل دو مجموعه (Game of Thrones و Tales از Borderlands) را برای عرضه در دست دارد. همچنین آن‌ها بر روی Minecraft: Story Mode و یک عنوان ناشناخته، درحال کار هستند. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده