نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

همه چیز درباره Clash of Clans: ویزاردتاور (Wizard Tower)

امروز در ویکی‌زوم و سلسله مقالات بازی Clash of Clans شما را با یکی دیگر از سازه‌های دفاعی یعنی ویزاردتاور آشنا خواهیم کرد. با خواندن ادامه این مقاله می‌توانید با تمام جوانب و تاکتیک‌های این سازه دفاعی آشنا شوید و از این ساختمان دفاعی پر قدرت نهایت استفاده را ببرید.
یک سازه دفاعی مرموز که می‌تواند با قدرت موضعی تمام نیروهای زمینی و هوایی را مورد هدف قرار دهد

Clash of Clans Wizard Tower 4 Clash of Clans Wizard Tower 3 Clash of Clans Wizard Tower 2 Clash of Clans Wizard Tower 1

Clash of Clans Wizard Tower 8 Clash of Clans Wizard Tower 7 Clash of Clans Wizard Tower 6 Clash of Clans Wizard Tower 5

خلاصه

  • ویزادر تاور یک برج سنگی و کریستالی است که یک ویزارد در بالای آن قرار دارد.این سازه دفاعی می‌تواند آسیب موضعی زیادی به اهدف زمینی و هوایی وارد کند؛ اگرچه محدوده آتش کمی دارد.
  • ویرازد تاور نیز همانند مورتار می‌توانند گروهی از نیروها را به صورت همزمان نابود کند. این سازه دفاعی در مقایسه با مورتار، قدرت آسیب بالاتری دارد و برای مقابله با نیروهایی با سلامت بالا مانند جاینت‌ها کارسازتر است و می‌تواند علاوه بر نیروهای زمینی، دشمنان هوایی را نیز مورد هدف قرار دهد. یکی دیگر از مزیت‌های این سازه دفاعی در مقایسه با مورتار این است که ویزاردتاور نقطه کور ندارد.
  • ویزارد تاور با توجه قدرت آسیب بالا و ماهیت حمله موضعی که دارد می تواند گزینه خوبی برای دفاع از سایر سازه‌های دفاعی باشد. تنها نقطه ضعف ویزارد تاور محدوده آتش کم آن است که در بین سازه‌های دفاعی در پایین‌ترین سطح قرار دارد.
  • با وجود این‌که ویزاردتاور‌ها محدوده آتش کمی دارند اما از بین بردن آن‌ها کار آسانی نیست. گاهی اوقات بهترین تاکتیک در حمله این است که از این برجک‌‌های مرموز و خطرناک دوری کنید و ابتدا به قسمتی از روستای دشمن حمله کنید که توسط ویزاردتاورها پوشش داده نمی‌شود. برای این‌که هر چه سریع‌تر یک ویزاردتاور را نابود کنید تعدادی جاینت‌ را برای مشغول کردن ویزاردتاور به سمت آن بفرستید و سپس با استفاده از آرچرها، ویزاردها یا مینیون‌ها این برجک را نابود کنید. همچنین ریختن دایره‌ای نیروها در اطراف ویزاردتاور می‌تواند مانع از آسیب دیدن همزمان نیروهایتان شود. فرستادن یک جاینت و محاصره ویزارد تاور به وسیله پنج آرچر می‌تواند برای از بین بردن ویزاردتاور کافی باشد.

استراتژی دفاعی

  • یک استراتژی خوب دفاعی در استفاده از ویزاردتاور‌ها، قرار دادن آن‌ها در نزدیکی تاون‌هال است زیرا با توجه به قدرت و سرعت حمله بالا می‌توانند به خوبی از قلب روستای شما دفاع کنند. استراتژی مطلوب دیگری که می‌توانید از ان بهره ببرید این است که ویزاردتاورها را با توجه به محدوده آتش پایینی که دارند، در نزدیکی نفاط انتهایی روستای خود قرار دهید.
  • قرار دادن ویزاردتاورها در نزدیکی ذخایر منابع نیز یکی از استراتژی‌های مفید است زیرا ویزاردتاورها می‌توانند با توجه به قدرت و سرعتی که در حمله دارند به راحتی مانع لشگری از گابلین‌ها شوند که قصد دزدیدن منابع شما را دارند.
  • ویزاردتاورها و مورتارها مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند نقاط ضعف یکدیگر را برطرف کنند. یک مثال برای استفاده ترکیبی از مورتار و ویزاردتاور این است که مورتار می‌تواند با بهره‌گیری از محدوده آتش بالایی که دارد از میزان سلامتی نیروها بکاهد تا وقتی این نیروها وارد محدوده کوچک ویزاردتاور شدند این سازه دفاعی بتواند به راحتی نیروهای دشمن را نابود کند. در عوض، ویزاردتاور نیز می‌تواند با قرار گرفتن در نزدیکی مورتار همه نیرهای بازی اعم از زمینی و هوایی که در نقطه کور مورتار قرار دارند را نابود کند.

استراتژی تهاجمی

  • برای حمله به ویزاردتاور از بربرها و جاینت‌ها به عنوان سپر و پرت کردن حواس ویزارد تاور استفاده کنید و با استفاده از نیروهای دوربردی مانند آرچر یا مینیون ویزاردتاور را نابود کنید. بربرها و جاینت‌ها نیز می‌توانند به تنهایی ویزاردتاور را نابود کنند ولی در صورتی که تعداد زیادی از آن‌ها را به کار گیرید؛ زیرا این نیروها برای حمله باید در نزدیک‌ترین فاصله با هدف خود قرار گیرند و با لمس فیزیکی هدف را از بین ببرند و همین موضوع باعث می‌شود تا ویزاردتاور فرصت کافی برای از بین بردن آن‌ها را داشته باشد.
  • وقتی نیروهای خود را به زمین جنگ می‌فرستید دقت کنید که آن‌ها را در گروه‌هایی پر تعداد به نزدیکی ویزاردتاور هدایت نکنید زیرا این سازه دفاعی می‌تواند به راحتی آن‌ها را به صورت یک‌جا از بین ببرد.

تفاوت سطح‌ها

  • ویزاردتاور‌ها در سطح‌های سوم، ششم، هفتم و هشتم دچار تغییرات ظاهری چشمگیری می‌شوند.
  • وقتی ویزاردتاور را احداث می‌کنید، این سازه از سنگ خاکستری تشکیل شده است.
  • در سطح دوم، سنگی کریستالی و بنفش رنگ به بخش پایینی ویزاردتاور اضافه می‌شود که بسیار شبیه به دیوار سطح ۶ است.
  • در سطح سوم، کریستال‌ها بیشتر نمایان می‌شوند.
  • در سطح چهارم، سنگ‌های کریستالی شروع به احاطه دورتا‌دور ویزاردتاور می‌کند.
  • در سطح پنجم، تمام قسمت‌های پایینی ویزاردتاور با کریستال‌ پوشانده می‌شوند و فقط قسمت‌های بالایی و قله آن خاکستری باقی می‌ماند.
  • در سطح ۶ دیگر سنگ خاکستری رنگ باقی نمی‌ماند و تمام سطح ویزاردتاور را کریستالی با رنگ بنفش می‌پوشاند.
  • در سطح هفتم، کریستال‌ها به سطح بالایی ویزاردتاور رشد کرده و حالتی تیغه مانند به آن می‌دهند. همچنین رنگ کریستال‌ها از بنفش به بنفش تیره تغییر می‌کنند و شبیه به رنگ دیوارهای سطح هفت می‌شوند.
  • در سطح هشتم، جایگاهی که ویزارد روی آن می‌ایستد بزرگ تر شده و تیغه‌های کریستالی سطح هفتم جای خود را به ستون‌هایی آهنی و تیره رنگ می‌دهد و از منفذهایی در قسمت پایینی آن مواد مذاب به چشم می‌خورد.
ویزارد قرار گرفته در قله ویزاردتاور نیز با ارتقا سطح این سازه دفاعی تغییر م‌کند. اگرچه ظاهر این ویزارد تغییر می‌کند اما در همه سطح‌ها صاعقه شلیک می‌کند.
  • وقتی ویزاردتاور را احداث می‌کنید، ویزارد قرار گرفته در قله آن به ویزارد سطح یک یا دو شباهت دارد.
  • در سطح سوم، ظاهر ویزارد نوک ویزاردتاور به ظاهر ویزارد سطح سه یا چهار تغییر می‌کند.
  • وقتی ویزادرتاور به سطج پنج رسید، ظاهر ویزارد روی این سازه دفاعی نیز به ظاهر ویزارد سطح ۵ تبدیل می‌شود.
  • در سطح هشتم ظاهر ویزارد قرار گرفته روی این سازه دفاعی به  شکل ویزارد سطح ۶ درمی‌آید.

موارد دیگر

  • برای احداث ویزاردتاور هیچ نیازی به آزاد کردن ویزارد در سربازخانه نیست و سطح ویزارد قرار گرفته روی ویزاردتاور هیچ ارتباطی به سطح نیروی ویزارد در سربازخانه ندارد.
  • وقتی یک ویزاردتاور را ارتقا می‌دهید ویزارد موجود در بالای آن پس از چند دقیقه ناپدید می‌شود و تا اتمام ارتقا دیگر روی ویزاردتاور برنمی‌گردد.
  • وقتی ویزاردتاور را حرکت دهید، ویزارد قرار گرفته در بالای آن ناپدید می‌شود.
  • وقتی روی دکمه اطلاعات مربوط به ویزاردتاور کلیک می‌کنید، در عکس اطلاعات مربوط به آن ویزاردی در بالای آن نمی‌بینید.
  • ویزاردهای معمولی قدرت آسیب بیشتری نسبت به ویزاردهای روی ویزاردتاور دارند. این موضوع به این علت است که ویزاردهای روی ویزاردتاور سلامتی و محدوده آسیب موضعی بالاتری دارند.
 

تعداد ضدهوایی قابل استفاده در هر ویزاردتاور

سطح تاون‌هال۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰
تعداد ویزاردتاور موجود۰‍۰۰۰۱۲۲۳۴۴
 

اطلاعات کلی ویزاردتاور

محدوده شلیکسرعت شلیکنوع شلیکاهداف
۷ کاشییک ضربه در هر ۱.۳ ثانیهآسیب موضعی - یک کاشیزمینی و هوایی
 

اطلاعات سطح‌های مختلف

سطحقدرت تخریب در ثانیهقدرت تخریب در هر شلیکسلامتیهزینه ساختمدت زمان ساختتجربه کسب شدهتاون‌هال لازم برای ارتقا
۱۱۱۱۴.۳۶۲۰۱۸۰۰۰۰۱۲ ساعت۲۰۷۵
۲۱۳۱۶.۹۶۵۰۳۶۰۰۰۰۱ روز۲۹۳۵
۳۱۶۲۰.۸۶۸۰۷۲۰۰۰۰۲ روز۴۱۵۶
۴۲۰۲۶۷۱۰۱۲۸۰۰۰۰۳ روز۵۰۹۷
۵۲۴۳۱.۲۷۵۰۱۹۶۰۰۰۰۴ روز۵۸۷۸
۶۳۲۴۱.۶۷۹۰۲۶۸۰۰۰۰۵ روز۷۲۰۸
۷۴۰۵۲۸۴۰۵۳۶۰۰۰۰۷ روز۷۷۷۹
۸۴۸۶۲.۴۹۰۰۶۴۸۰۰۰۰۱۰ روز۹۲۹۱۰
منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده