// چهار شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰

با برنامه‌های روز دوم جشنواره بازی‌های مستقل تهران آشنا شوید

اولین دوره جشنواره بازی‌های مستقل تهران وارد دومین روز فعالیت رسمی خود شده است و امروز هم مانند دیروز، برنامه‌ها و سخنرانی‌های متنوعی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ برگزار می‌شود. با زومجی همراه باشید.
مطمئنا یکی از مهم‌ترین رویدادهای روز گذشته‌ی جشنواره بازی‌های مستقل تهران، کنفرانس استودیو راسپینا پیرامون بازی ارتش‌های فرازمینی بود که اعضای این استودیو، ارائه‌ای فنی و تخصصی از روند ساخت بازی و تکنولوژی‌های مورد استفاده‌ی خود به معرض نمایش قرار دادند. حال در روز دوم جشنواره، برنامه‌های جالب توجهی به چشم می‌خورد که کاملا سطح کیفی جشنواره را نشان می‌دهد.از ساعت ۱۳:۰۰، اولین برنامه به مدت یک ساعت به معرفی تیم‌های مستقل Blue Games، تیم هفت سنگ و تیم Roomby اختصاص پیدا می‌کند. این تیم‌ها در اجراهای کوتاه خود، به معرفی تیم و محصولاتی که تولید کرده یا در دست ساخت دارند، می‌پردازند. ساعت ۱۴:۰۰ به معرفی برنامه‌های مرکز رشد و انستیتو ملی بازی‌سازی با حضور حسین حسینیان، امیرحسین عرفانی و طه رسولی اختصاص پیدا می‌کند. مرکز رشد و انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف آموزش فعالیت می‌کنند. بهترین اساتید بازی‌سازی کشور در قالب سه گرایش فنی، هنری و طراحی بازی در انستیتو ملی بازی‌سازی به ارایه‌ی دوره‌های مختلف می‌پردازند. در کنار انستیتو، یک مرکز رشد برای بازی‌سازهای مستقل و علاقه‌مندان به بازی‌سازی تاسیس شده که با ارایه‌ی امکانات لازم، به آنها اجازه تعریف و کار بر روی پروژه‌های کوچک می‌دهد. در این سخنرانی به‌طور اجمالی به معرفی این دو مرکز می‌پردازیم و برنامه‌های آینده‌ی آنها را مرور خواهیم کرد. در ادامه‌ی برنامه‌ها و در ساعت ۱۵:۰۰، امیر حسین فصیحی به رازهای بهترین تیم‌های بازی‌ساز در جهان می‌پردازد. در توضیحات این بخش آمده است:
به راستی راز کار کردن تیم‌های موفق بازی‌سازی در دنیا چیست؟ چه عواملی باعث موفقیت و چه عواملی باعث شکست برخی دیگر می‌شود؟ آیا تضمین کیفیت بالای بازی قابل پیش‌بینی است؟ آیا تا به حال این پرسش‌ها مورد بررسی جدی قرار گرفته‌اند؟ آیا ژانر بازی مهم است؟ اندازه‌ی پروژه؟ متدولوژی؟ فناوری بکاررفته؟ روش مدیریت پروژه یا رفتار تیم؟ در این کارگاه نتایج حاصل شده از یک مطالعه‌ی آماری توسط یک گروه تحقیقاتی که بر روی ۲۷۳ شرکت بازی‌ساز صورت گرفته است مورد بررسی قرار می‌گیرد. با مشاهده‌ی تعداد زیادی از تیم‌ها حقایق جالبی مشخص می‌شود که برای تمامی تیم‌های بازی‌ساز بسیار مفید خواهد بود.
حسین حسینیان و آیدین ذولقدر در ساعت ۱۶:۰۰ برنامه‌ی جالب و اسرارآمیزی به نام شعبده جان دادن به یک بازی را خواهند داشت. آیدین از بازی‌سازان خوب کشورمان است که با بازی اکسیر سیاه در داخل و خارج از کشور بسیار مطرح شد. حال وی با حسین حسینیان قرار است بر روی صحنه، با یک شعبده بازی و تردستی جالب، یک بازی مرده را زنده کنند! هنوز نمی‌دانم این برنامه به چه شکلی است، اما به نظر جالب می‌آید. در آخرین بخش از سخنرانی‌ها در ساعت ۱۷:۰۰، که البته یک میزگرد است، برنامه‌ای به نام «مورتال کامبت: نسخه‌ی قصه دار« با حضور متین ایزدی، هادی اسکندری به طرفداری از قصه در مقابل طه رسولی و نفر دومی که نا مشخص است برگزار می‌شود. حسین حسینیان هم در مقام مجری، حضور افتخاری در این بخش دارد. اگر بعد از این برنامه‌ها حوصله داشتید، می‌توانید از ساعت ۱۸:۰۰ به تماشای فیلم Minecraft: The Story of Mojang به مدت ۹۸ دقیقه بنشینید و با چگونگی شکل‌گیری و خلقت بازی Minecraft آشنا شوید. این بازی مستقل که سازنده‌ و مغز متفکر آن، ناچ نام دارد، باعث شد این فرد به ثروتی میلیارد دلاری دست پیدا کند و حالا در گران‌قیمت‌ترین ویلای منطقه‌ی بورلی هیلز ساکن باشد. اگر از بازی‌سازان مستقل هستید و دوست دارید تا بدانید چگونه از یک بازی مستقل می‌توان به ثروتی هنگفت رسید، تماشای این فیلم برایتان توصیه می‌شود. مانند روزهای گذشته، زومجی در این جشنواره حضور خواهد داشت و گزارشی از مهم‌ترین اتفاقات این رویداد را تهیه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده