نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

صحبت‌های کارگردان The Order: 1886 در مورد موج منفی پیرامون این بازی

The Order: 1866 اکنون در کانون توجه قرار دارد و هر روز انتقادهای تندی مبنی بر مدت زمان اتمام بازی، سیستم دکمه‌زنی (QTE) و صحنه‌های سینمایی به گوش می‌رسد و استودیو سازنده بازی این اتفاقات را منفی‌بافی می‌داند. در ادامه با صحبت‌های کارگردان این بازی با زومجی همراه باشید.
بر اساس صحبت‌های دانا جان، کارگردان این بازی،‌ سوالات و صحبت‌های پیرامون مدت‌ زمان اتمام بازی که در مقیاس بزرگی در فضای اینترنت پخش شد بر مبنای گزارش‌هایی ناصحیح و مغرضانه انجام شده‌است. جان در مصاحبه به وب‌سایت دِوِلوپ گفت:
ما بدون هیچ دلیلی، انتقادهای منفی غیرطبیعی درباره بازی خود دریافت می‌کنیم. مردم به دنبال چیزی می‌گردند تا به سمت بازی ما پرتاب کنند و به نحوی از آن متنفر باشند. من خیلی هیجان‌زده هستم تا با بازخورد کسانی روبه‌رو شوم که واقعا بازی را تجربه می‌کنند. این‌که آن‌ها چه احساسی راجع به کیفیت و کمیت بازی دارند؟ من فکر می‌کنم بسیاری از مخاطبان بازی از انجام آن راضی خواهند بود.
جان در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که فشار و بار منفی روی این بازی بسیار بیشتر از حد معمول است.
این مقدار از انتقادهای منفی برای بازی که هنوز به بازار عرضه نشده، بسیار شوکه‌کننده است. آن هم برای سری بازی که اولین نسخه آن هنوز عرضه نشده است. من فکر می‌کنم که این روزها منفی بودن بسیار آسان است و محیط اینترنت نیز به یک تفریح‌گاه جدید برای این‌گونه از منتقدان تبدیل شده است. چه کسی از راه آن‌ها جدا خواهد شد و یک چیز مثبت خواهد گفت؟ اگر شما به یک رستوران مراجعه کنید و غذا و تفریح خوبی داشته باشید آیا سریعا به اینترنت مراجعه می‌کنید و به پست کردن مطلب می‌پردازید؟ اما اگر شما از این رستوران تجربه بدی داشته باشید، سریعا به اینترنت رفته و سایرین را از این تجربه آگاه می‌کنید، درست است؟ به نظر من گفتن یک چیز خوب و زیبا نسبت به منفی‌بافی تلاش بیشتری می‌خواهد و آن چیزی که من در حال تماشای آن هستم این است که مردم در حال سوار شدن در قطار منفی‌بافی هستند. من نمی‌خواهم تا مردم به محیط اینترنت بروند و به عنوان حمایت‌ کننده‌های بی‌نفع و خیر ما فعالیت کنند. من از آن‌ها می‌خواهم تا نظر شخصی خود راجع به بازی را عنوان کنند. بالاخره این رویه روی دیگر خود را خواهد دید. درست است؟ جان دانا، کارگردان بازی The Order: 1866
نکته جالب دیگری که جان در خلال گفتگو خود به آن اشاره کرد این بود که آن‌ها در استودیو رِدی‌اَت‌داون بر روی این‌که صفحه انتقاد پیرامون این بازی در انجمن نئوگَف به چه عددی می‌رسد شرط‌بندی کرده‌اند. تعدادی از کاربران این انجمن نیز در حمایت از بازی گفته‌اند که اتمام بازی در ۵ ساعت جدا از روند عادی بازی است و در کلیت بازی تاثیری نمی‌گذارد. این چند روز اخبار پیرامون این بازی داغ است و تمام این ماجرا از جایی آغاز شد که ویدیو‌های منتشر شده از The Order: 1886 در یوتوب، زمان ۵ ساعته بازی را نشان داد.  The Order: 1866 روز ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۰ فوریه ۲۰۱۵) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده