نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۴

سونی نشان تجاری بازی The Last Guardian را رها کرد

درحالی که در این چندوقت اخیر امیدهای ما برای معرفی دوباره بازی The Last Guardian افزایش یافت، اما روز گذشته در خبری اعلام شد سونی نشان تجاری این بازی را رها و باری دیگر سرنوشت آن را در برزخ قرار داده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ثبت نشان تجاری، نشان تجاری بازی The Last Guardian به دلیلعدم تمدید آن توسط سونی انقضا یافته است. این خبر سه معنی متفاوت را می‌دهد: یا این‌که پروژه‌ی ساخت بازی The Last Guardian به صورت کلی منتفی شده یا سونی با بازسازی مجدد The Last Guardian نام این بازی را هم تغییر داده است. البته این احتمال هم می‌رود که این کمپانی در برنامه‌ی کاری خود تمدید نشان تجاری این بازی را فراموش کرده باشد. این اولین باری نیست که ناشرها تمدید نشان تجاری بازی‌های خود را فراموش می‌کنند. The-Last-Guardian-screenshot     طی مصاحبه‌ای که چندماه گذشته با فامیتو یوئدا، خالق بازی The Last Guardian انجام شد وی در رابطه با روند تولید بازی گفت:
صحبت‌های ما با سونی برای ساخت بازی The Last Guardian ادامه دارد و روند ساخت بازی در شرایط کاملا جدیدی به سر می‌برد.
شاید منظور یوئدا در رابطه با این شرایط جدید تغییریافتن نام بازی و روند  تولید آن به صورت کلی بوده است. در رویداد Playstation Experience، زمانی که از یوئدا در رابطه با خاطره‌انگیزترین اتفاقی که برای وی در طول دوران کاریش در برند پلی‌استیشن رخ داده سوال شد، وی به بازی The Last Guardian اشاره کرده است:
پاسخ من قطعا The Last Guardian است. زحمتی که برای این بازی کشیده شده و زمانی که برای ساخت آن سپری شده، بیشتر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردیم.
بازی The Last Guardian در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط تیم آیکو رونمایی شد، یوئدا، خالق این بازی، در طی سال‌های اخیر از سونی جدا شد، اما همچنان بر پروژه‌ی ساخت بازی نظارت دارد. سونی در این سال‌ها تا جای ممکن در مورد این بازی سکوت کرده و فقط به جمله‌ی «روند ساخت بازی به خوبی پیش می‌رود» بسنده کرده‌اند. بازیکنان زیادی منتظر بازی جدید تیم آیکو هستند. این استودیو در زمان کنسول پلی‌استیشن 2، دو بازی ICO و Shadow of the Colossus را منتشر کرد که دو بازی فراموش‌نشدنی آن دوران هستند. باید منتظر ماند و دید سرنوشت The Last Guardian چه خواهد شد. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده