// یکشنبه, ۲۶ بهمن ۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

طبق گزارش گاردین بازی Candy Crush Saga (بازی رایگان است) توانسته در طول ۱۲ ماه، فروش درون برنامه‌ای فوق‌العاده‌ای داشته باشد. طبق این آمار کاربران ۱.۳۳ میلیارد دلار معادل ۴.۵۵۵ میلیارد تومان خرید درون برنامه‌ای داشته‌اند. با زومجی همراه باشید.
طبق گفته سایت گاردین این بازی توانسته در مدت ۶ ماه دوم ۲۰۱۳ معادل ۱.۰۴ میلیارد دلار برای شرکت کینگ سودآوری کند. اما با توجه به این آمار و فروش ۲.۳۷ میلیارد دلاری  در طول ۱۸ ماه ، می توان متوجه کاهش خریدهای درون برنامه‌ای برای بازی  Candy Crush Saga  شد. ظاهرا شرکت کینگ در تلاش است تا راهی برای جلوگیری از کاهش سوددهی پیدا کند. گاردین در ادامه اضافه کرد بازی Candy Crush Saga در سه ماه‌ی آخر ۲۰۱۴ حدود ۳۵۶ میلیون کاربر فعال داشته که از این تعداد ۹۷.۷ درصد آنها خریدی از  بازی انجام نداده‌اند، فقط ۲.۳ درصد این کاربران اقدام به خرید‌های درون برنامه‌ای کرده‌اند. این ۲.۳ درصد نیز به طور میانگین هرماه ۲۳.۴۲ میلیون دلار بابت این بازی پول خرج کرده‌اند. این خریدها شامل جان‌های بیشتر، شمش‌های طلای درون بازی و چکش‌های شکلاتی می شوند. به هرشکلی که بخواهیم فکر کنیم  Candy Crush Saga توانسته سوددهی فوق‌العاده‌ای را برای شرکت کینگ داشته باشد. این درآمد واقعا زیاد است و اگر هنوز شک دارید که بازی‌های رایگان با خرید‌های درون برنامه‌ای بدرد نخور هستند، باید گفت حداقل برای شرکت سازنده عالی می توانند باشند. من به شخصه یک دلار هم برای این بازی‌ها خرج نکرده‌ام. دیدگاه‌های خودتان را با ما در میان بگذارید. آیا شما حاضر به خرید این آیتم ها هستید؟ به نظر شما وجود این قبیل بازی‌ها در کشور ما می تواند به چنین سود‌دهی‌ای برسد؟ منبع: TouchArcade
کاراکتر باقی مانده