نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۳

جدایی مدیر نوآوری بازی PlanetSide 2 از استودیو دِی‌بِرِیک گِیم

پس از فروش استودیو سونی آنلاین به کمپانی کولومبوس نوا، نام این استودیو به دِی‌بِرِیک گِیم تغییر پیدا کرد و بسیاری از اعضای کلیدی هم از آن جدا شدند. اما امروز در خبری اعلام شد مَتیو هیگبی، مدیر نوآوری بازی PlanetSide 2 هم از این استودیو جدا شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
هیگبی در این رابطه گفت:
امروز آخرین روز کاری من در استودیو دِی‌بِرِیک گِیم و تیم تولید PlanetSide 2 بود. مدت زمان زیادی است که فکر انجام این کار را دارم و سرانجام زمان مناسب آن فرا رسید. بازی PlanetSide 2 در دستان تولیدکنندگان بسیار خوبی است که صادقانه به بازی و بازیکنان اهمیت می دهند. در جملات نمی توانم از کارهایی که این افراد انجام می دهند صحبت کنم، اما سازندگان، تیم تبلیغات، ارتباطات و افراد دیگر به سختی در حال کار روی تمام بخش‌های بازی هستند و مطمئن هستم که نتیجه‌ی کار آن‌ها هم عالی خواهد شد.
هیگبی اولین شخصی نیست که از دِی‌بِرِیک گِیم جدا شده است. هفته گذشته لیندا بِرِیس کارلسون، مدیرارتباطات جهانی سری EverQuest و دیوید جورجسِن، مدیرتولید سری EverQuest از این استودیو جدا شدند. پس از آن اِستیو دَنیوزِر، مدیرطراحی بازی EverQuest Next و دیوید کِری، تهیه کننده بازی PlanetSide 2 هم از استودیو دِی‌بِرِیک گِیم جدا شدند. کِری در رابطه با دلایل این جدایی‌ها گفت:
کولومبوس نوا در این جدایی‌ها هیچ تقصیری ندارد. در حال حاضر آن‌ها شوالیه‌ی سفید در این اوضاع تاریک و سخت هستند. سونی آنلاینِ سابق به یک خانه‌تکانی جدید نیاز داشت و کولومبوس نوا هم درحال انجام این کار است. رفتار آن‌ها با تمام اعضای استودیو بسیار خوب بود و پس از جدایی‌های هم به خوبی از این افراد مراقبت کردند. اما در حال حاضر به نظر اوضاع وخیم است، با این حال دِی‌بِرِیک گِیم و کولومبوس نوا از بازسازی مجدد اعضای استودیو اطمینان خاطر دارند. این جدایی‌های برای افراد استودیو عجیب و غریب نبود.
نسخه‌ی آزمایشی PlanetSide 2 سونی در طی هفته‌ی‌های اخیر استودیو سونی آنلاین را به کمپانی کولومبوس نوا فروخت. جان اِسمدلی، مدیر سابق سونی آنلاین و مدیر حال‌حاضر دِی‌بِرِیک گِیم کمپانی در زمان انجام این خرید توسط کولومبوس نوا گفت:
از اینکه به جمع کمپانی کولومبوس نوا ملحق شدیم بسیار خوشحالیم. آن‌ها سابقه‌ی خوبی را در این زمینه دارند و مشتاقانه دوست دارند با ما ساخت بازی‌های آنلاین را پیش ببرند. ما مثل همیشه تمرکز خود را روی ساخت بازی‌های خوب برای کاربران سراسر دنیا می‌گذاریم و از این پس بازی‌های خود را روی پلتفرم‌های دیگر می‌آوریم تا تمام کاربران دنیا بر روی پلتفرم‌های مختلف آن‌ها را تجربه کنند.
دِی‌بِرِیک گِیم کمپانی مثل گذشته روند تولید بازی‌های EverQuest Next, EverQuest Landmark, PlanetSide 2 و H1Z1 را ادامه خواهد داد. از آنجایی که آن‌ها دیگر بخشی از دارایی‌های سونی نیستند، بازیکنان می‌توانند منتظر انتشار بازی‌های این استودیو برای کنسول‌های ایکس‌باکس هم باشند. منبع: Gamesindustry


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده