نویسنده: حامد افرومند
// جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹

معرفی سریال تلویزیونی Arrow

سریال‌های تلویزیونی (TV Shows) طرفداران خاص خود را دارند. با بخش جدید زومجی و معرفی سریال‌های برگزیده همراه ما باشید.
معمولا کسانی که علاقه‌ی زیادی به داستان و شخصیت‌پردازی با جزئیات بالا دارند، تماشای سریال را بیشتر از فیلم‌های سینمایی می‌پسندند. چرا که زمان بسیار بیشتری صرف پرداختن به جزئیات و پیچیدگی‌های داستانی می‌شود و این در حالی است که در فیلم‌های سینمایی با توجه به محدودیت زمانی، کمتر شاهد این پرداخت‌های دقیق داستانی هستیم. لذت تماشای هفتگی و فصلی سریال‌های محبوب، تجربه‌ای بسیار شیرین و هیجان‌انگیز است و گاهی تا چند سال مخاطب را درگیر می‌کند. اگر تاکنون چنین تجربه‌ای را نداشته یا کمتر به سراغ سریال‌ها رفته‌اید، با زومجی و معرفی سریال‌ها همراه باشید. در این بخش جدید ما به ذائقه‌ی مخاطبان زومجی که اکثرا گیمر هستند، توجه ویژه‌ای داشتیم و سریال‌های انتخاب شده برای معرفی می‌تواند به سلیقه‌ی شما بسیار نزدیک باشند. به جزئیات داستانی نمی‌‌پردازیم و سعی می‌کنیم خیلی مختصر و مفید شما را با این سریال‌ها آشنا کنیم. امروز و در قدم اول به معرفی سریال Arrow می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید. arrow tv show شبکه CW بعد از پرداختن به سریال‌های نوجوان‌پسند خود در طی سال‌های گذشته، با شروع رویه‌ای جدید سعی دارد مخاطبان بیشتری را جذب کند. Arrow شروع پرداختن CW به داستان‌های کامیک‌بوکی بود که بعد از دو سال به سریال Flash نیز ختم شد. همان‌طور که می‌دانید Arrow یکی از شخصیت‌های کامیک‌های DC است و سریال نیز با اقتباس از مجموعه کامیک‌های Green Arrow ساخته شده است. استیفن امل (Stephen Amell) برای بازی در نقش این قهرمان انتخاب شده و با بازی بسیار خوب خود، دیگر نمی‌توان این شخصیت را با چهره‌ای غیر از امل تصور کرد! حتی در بازی Injustice: Gods Among Us نیز از صدای امل برای شخصیت Arrow استفاده شد. قبل از این جاستین هارتلی (Justin Hartley) در سریال Smallville در ۷۲ اپیزود نقش Green Arrow را بازی کرده بود، اما با وجود Arrow و استیفن امل خیلی زود فراموش شد.
امکان ندارد تیرهای اولیور خطا برود!
داستان سریال از آن‌جا شروع می‌شود که قهرمان داستان در یک جزیره‌ی خطرناک واقع در جنوب شرقی آسیا، سعی در علامت دادن به یک قایق در حال عبور از آن منطقه است. سرنشینان قایق او را پیدا می‌کنند و اولیور کویین (Oliver Queen) پس از پنج سال دوری از استارلینگ سیتی به خانه بازمی‌گردد. خانواده‌ی که ثروتمندترین افراد شهر به حساب می‌آیند، به خیال مرگ اولیور و پدرش که ۵ سال پیش ناپدید شدند در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. بازگشت اولیور به خانه همه چیز را عوض می‌کند. این در حالی است که اولیور شاهد خودکشی پدرش بوده و در طی پنج سال گذشته اتفاقات بسیاری برای او افتاده است. دیگر از آن جوان پول‌دار و خوش‌گذران گذشته خبری نیست. پدرش به او وصیت کرده تا افراد فاسد شهر را از بین ببرد و او با لیستی که در اختیار دارد، شب‌ها بیرون رفته و دشمنان شهر را یکی پس از دیگری از بین می‌برد. با وجود کمک‌ به پلیس، او کم‌کم به عنوان یک شورشی تحت تعقیب پلیس قرار می‌گیرد. ولی بعد از مدتی خود را به عنوان یک قهرمان با هویت ناشناس در شهر معرفی می‌کند. اولیور در راه سر و سامان دادن به شهر استارلینگ، به این نتیجه می‌رسد که به تنهایی قادر به مبارزه نیست و تیمی کوچک و قابل اعتماد را دست‌و‌پا می‌کند. محافظ شخصی او یعنی جان دیگل که در ابتدای داستان از دست اولیور کلافه شده و توان مراقبت همیشگی از او را ندارد، به بهانه‌ی گرفتن انتقام برادرش و همچنین اجرای عدالت با پیشنهاد اولیور وارد تیم او می‌شود. فلیسیتی اسموک یکی از کارمندان شرکت کویین نیز که توانایی عجیبی در هک کردن سیستم های مختلف دارد پس از مدت کوتاهی به این تیم اضافه می‌شود. مهم تر از همه دختری به نام لارل لنس که خود وکیل و پدرش پلیس شهر استارلینگ است، به تیم اضافه می‌شود. او و پدرش دل خوشی از اولیور ندارند، چرا که برای سفر پنج سال پیش خود به سمت شرق آسیا، مخفیانه خواهر لارل یعنی سارا را با خود به این سفر برده و حالا بدون او بازگشته! اما با روابطی که در گذشته بین لارل و اولیور بوده، اتفاقات زیادی بین این دو شخصیت در طول سریال خواهد افتاد. البته در قسمت‌های بعدی شخصیت‌های جدیدی به داستان و تیم اولیور اضافه می‌شوند که بهتر است خودتان آن‌ها را ببینید.  سریال بسیار جدی به نظر می‌ٰرسد. سازندگان با هیچ‌کدام از شخصیت‌ها شوخی ندارند و هر اتفاقی ممکن است برای آن‌ها رخ دهد! ولی از سوی دیگر سعی شده تا مخاطب نوجوان نیز با سریال ارتباط مناسبی برقرار کند.
arrow team تیم اولیور کویین در ابتدا از سه نفر تشکیل می‌شد
اولیور تک‌و‌تنها در جزیره‌ای بسیار خطرناک در حالی که پدر خود و سارا را از دست داده، به دنبال راهی برای نجات می‌گردد و خیلی زود با حوادث ناگواری مواجه می‌شود. او در جزیره تنها نیست و از طرفی هیچ مهارتی برای دفاع از جان خود در مقابل تهدید‌ها ندارد. اما این سوال پیش می‌آید که چگونه بعد از گذشت پنج سال، او تبدیل به یک مبارز قدرتمند شده؟ در طول هر فصل، یک سال از پنج سالی که اولیور دور از خانه و در شرق آسیا حضور داشته، به صورت فلش‌بک روایت می‌شود. فلش‌بک‌ها همزمان با هر اپیزود پخش می‌شود و خود به تنهایی داستانی جذاب برای طرفداران است. به احتمال زیاد پنج فصل طول خواهد کشید تا تمام ماجرای اولیور در آن جزیره را ببینیم!
arrow-tv فلش‌بک‌های جذاب و سرنوشتی که اولیور در طول این سال‌های دور از خانه داشته!
شخصیت‌های زیاد و البته مهمی از دنیای کامیک‌های مصور DC در این سریال حضور پیدا می‌کنند. راس‌الغول (Ra's al Ghul)، Deathstroke و مالکولم مرلین (Malcolm Merlyn) از مهم‌ترین شخصیت‌های منفی این سریال به شمار می‌روند. همچنین شخصیت‌های معروفی نظیر DeadShot و اتم (Atom) با بازی برندان روث (Brandon Routh) را در سریال خواهید دید. روث سابقه ایفای نقش سوپرمن را در کارنامه دارد و از فصل سوم به جمع شخصیت‌های فیلم اضافه شده است. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به کیتی کسیدی  (Katie Cassidy) در نقش  لارل لنس، دیوید رمزی (David Ramsey) جان دیگل، امیلی بت ریچاردز (Emily Bett Rickards) در نقش فلیسیتی و مانو بنت (Manu Bennett) در نقش اسلید ویلسون یا همان Deathstoke اشاره کرد.  این سریال توسط گرگ برلانتی، مارک گوگنهایم و اندرو کریسبرگ خلق شد و هم‌اکنون فصل سوم آن در حال پخش است.
Deathstroke با بازی بسیار خوب مانو بنت Deathstroke با بازی بسیار خوب مانو بنت
سریال Flash نیز که به تازگی فصل اول آن آغاز شده، ارتباط مستقیمی با Arrow دارد. به شکلی که یک سال قبل از شروع سریال، قهرمان داستان فلش یعنی بری الن (Barry Allen) در Arrow حضور پیدا کرد و پس از چند اپیزود با توجه به برخورد ساعقه به کما رفت و پس از چند ماه داستان سریال فلش نیز آغاز گردید. بعد از شروع سریال Flash، امل در قالب شخصیت Arrow در سه اپیزود این سریال حضور پیدا کرده و به فلش کمک می‌کند و از آن طرف نیز شخصیت فلش برای مقابله با خلافکاری ملقب به بومرنگ به یاری Arrow در این سریال شتافت! ارتباط بین این دو سریال بسیار جذاب است و کسانی که Arrow را دنبال می‌کنند به نوعی مجبور به دنبال کردن سریال Flash نیز خواهند بود تا در جریان کامل تمام اتفاقات قرار بگیرند!
اپیزودهای مشترک Arrow و Flash بسیار جذاب هستند اپیزودهای مشترک Arrow و Flash بسیار جذاب هستند
بعد از گذشت حدود دو سال و نیم از پخش سریال، جایزه‌ی مهمی نصیب Arrow نشده، اما منتقدان نسبتا از آن راضی هستند و Arrow هم‌اکنون یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه‌ی CW است. ما را از نظرات خود در مورد این بخش جدید محروم نکنید. منتظر قسمت‌های بعدی و معرفی سریال‌های دیگر نیز باشید. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده