// پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶

فروش ناامید کننده بازی Sonic Boom سگا

امروز کمپانی سگا تایید کرد که بازی ناموفق Sonic Boom کمتر از نیم میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
آمار و ارقام ارائه شده مربوط به هر دو بازی Sonic Boom: Rise of Lyric بر روی Wii U و Sonic Boom: Shattered Crystal بر روی 3DS هستند. آمار دقیق فروش این دو بازی شاید حتی کمتر باشد چرا که به گفته سگا ۴۹۰ هزار نسخه از این بازی توزیع شده و احتمالا به دست خرده فروش‌ها رسیده نه مصرف کنندگان. در واقع این بدین معنا است که ممکن است بخشی از این نسخه‌های بازی هنوز در قفسه‌ی فروشگاه‌ها در حال خاک خوردن باشد. سگا اعلام کرد بازی Alien Isolation توانسته ۱.۷۶ میلیون نسخه به فروش برساند، سازنده این بازی یعنی کریتیو اسمبلی چندی پیش بخاطر این فروش بالا جشن گرفته بود. به هر حال طبق این آمار و ارقام که از آخرین گزارش مالی سگا بدست آمده، Sonic Boom به عنوان کم فروش ترین بازی در کل تاریخ این مجموعه به حساب می‌آید. Sonic Colors که در سال 2010 بر روی پلتفرم‌های Wii و DS عرضه شده بود توانست ۲.۱۸ میلیون نسخه به فروش رساند، هرچند که پلتفرم‌های میزبان فروش بسیار بیشتری داشتند. اگر بخواهیم مقایسه منصفانه‌تری انجام دهیم می‌توان به Sonic Lost World اشاره کرد که برای هر دو پلتفرم Wii U و 3DS عرضه شد و توانست بیش‌ از ۷۱۰ هزار نسخه به فروش برساند. با این اوصاف بازی Sonic the Hedgehog در جایگاه خود به عنوان پر فروش‌ترین بازی در این مجموعه با رقم ۱۵ میلیون باقی می‌ماند و در رتبه‌ی دوم با اختلاف خیلی زیاد Sonic 2 با ۶ میلیون قرار می‌گیرد. اسپین آف این سری با نام Mario & Sonic at the Winter Olympic بر روی کنسول Wii توانست ۱۱.۳ میلیون نسخه به فروش برساند. Sonic Boom در هنگام عرضه از واکنش شدید و منفی منتقدین رنج برد چرا که بازی از وجود باگ‌های متعدد ضربه شدیدی خورده بود، برای مثال یکی از این باگ‌ها به شما اجازه می‌داد تا کل بازی را یک جا رد کنید. بخشی از نقد وبسایت یوروگیمر از این بازی را می‌توانید در ادامه بخوانید:
به طور مشخص زمان آن خیلی وقت است فرا رسیده تا سونیک به یک استراحت طولانی رفته، خستگیش را در کند و فقط زمانی که سگا متوجه شد به کدام سو قصد دارد حرکت کند برگردد. باعث ناراحتی من است اما Sonic Boom باید تا مدتی خیلی طولانی آخرین باری باشد که جوجه تیغی آبی رنگ را به ما نشان می‌دهد.
نظرات خود را در رابطه با Sonic Boom با زومجی در میان بگذارید. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده