نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

هدست واقعیت مجازی اچ‌ تی‌ سی‌ وایو بهار سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد

اچ‌تی‌سی امروز اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی وایو که شریک رسمی‌ استیم وی‌آر است، در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ (فروردین / اردیبهشت ۱۳۹۵) و پس از دو هدست آکیولوس ریفت و پلی‌استیشن VR عرضه خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

چندی پیش شرکت اچ‌تی‌سی‌ اعلام کرده بود که وایو، هدست واقعیت مجازی خود را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ (آذر/ دی‌) به صورت محدود عرضه خواهد کرد. امروز این شرکت اعلام کرد که این هدست واقعیت مجازی بهار سال آینده میلادی برای عموم عرضه خواهد شد. اچ‌تی‌سی‌ با انتشار بیانیه‌ای رسمی‌ در صفحه رسمی‌ خود در فیسبوک گفت:

در سال جدید میلادی، ما ۷۰۰۰ هزار دستگاه هدست واقعیت مجازی وایو را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهیم و در بهار سال ۲۰۱۶ وایو را در دسترس عموم قرار خواهیم داد.

ما به شدت درباره آینده هیجان زده هستیم و با نزدیک شدن به زمان عرضه هدست، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

valve htc vive

با این حساب، این هدست با تاخیر چندانی نسبت به تاریخی‌ که اچ‌تی‌سی‌ قبلا الام کرده بود، عرضه نمی‌شود. این کمپانی پیشتر گفته بود که در ماه دسامبر، وایو را به صورت محدود عرضه خواهد کرد و اوایل سال ۲۰۱۶ آن‌ را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

در ادامه این بیانیه گفته شده که اچ‌تی‌سی‌ خود را متعهد می‌داند که وایو را تا آنجا که می‌تواند سریع‌تر به دست توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا برساند تا آنها بتوانند محتوایی تولید کنند که در هنگام عرضه، هدست واقعیت مجازی وایو بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان بیاورد:

ما با همکاری والو، در حال توزیع نسخه توسعه‌دهندگان این هدست به برنامه‌نویسان و سازندگان محتوا هستیم و قصد داریم که با کمپانی‌های نوآور دیگری کار کنیم تا بتوانیم محتوای مختلفی‌ از جمله بازی، سرگرمی، محتوای پزشکی‌ و آموزشی برای این هدست تولید کنیم.

با استناد به این خبر رسمی‌ کمپانی اچ‌تی‌سی‌، هدست واقعیت مجازی وایو پس از دو هدست مورد انتظار آکیولوس ریفت و پلی‌استیشن VR (که هر دو قرار است در سه ماهه‌ی اول سال آینده میلادی عرضه شوند) بر روی قفسه فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این‌باره چیست؟ به نظر شما کدام یک از این هدست‌ها می‌توانند در سال ۲۰۱۶ که باید آن‌ را سال واقعیت مجازی نامید، از بقیه موفق‌تر عمل کنند؟ آیا اصلا شما نسبت به این تکنولوژی خوشبین هستید؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده